Helt rätt. Jag tror inte det är realistiskt att dela tåg som ska trafikera Blå linjen genom city och vidare till Hjulsta/Barkarby. Det blir alldeles för störningskänsligt.Kantorn skrev: ↑tisdag 30 april 2024 10:37Det är möjligt att det sker vid ändstationer. Men då sitter inte en massa passagerare och väntar otåligt... Men jag är väl negativ som vanligt...Fyrgeit skrev: ↑torsdag 25 april 2024 17:46Säg att man har 5-minuterstrafik ut till Fisksätra där hälften av tågen vänder. Då sker delning och sammansättning var 10:e minut i Igelboda. Vid vissa ändstationer i tunnelbanan sker det väl delning var 10:e minut om kvällen redan idag? Sen har ju Saltjsöbanan redan idag ett upplägg där alla tåg stannar ett par minuter i Igelboda.
Roslagsbanans spårvidd - kanske inte något hinder?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Roslagsbanans spårvidd - kanske inte något hinder?
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
-----------------------
Var sak på sin plats.
-
- Inlägg: 440
- Blev medlem: tisdag 11 februari 2020 10:38
Re: Roslagsbanans spårvidd - kanske inte något hinder?
Normalspår verkar vara framtiden:
- Hechtwagen
- Inlägg: 3078
- Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10
Re: Roslagsbanans spårvidd - kanske inte något hinder?
Är det verkligen PK att kalla 1435 mm spårvidd för normalspår? I Roslagen är 891 mm normalt.