Cx kör för sista gången på lördag!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Cx kör för sista gången på lördag!

Inlägg av daniel_s »

C12C3C3C12 skrev: måndag 12 februari 2024 10:55 Som omväxling första gången C6 kördes var på bana 2 då när jag körde på den banan, vi förare fick en utbildning på dom. Passade perfekt där på L13 mot Norsborg med långa sträckor mellan stationerna. På bana 3 kördes det bara C6-C9 i början, ingen C5. C7+C9 var tyristorvagnar, sköna att köra.

Sedan har vi omkorgningen av C2-C3 till C12, men dom tillhörde inte C6-familjen, dom gick endast på Bana 1.
Från 1995 och fram tills de skrotades gick C12 (och sedermera C13) regelmässigt även på bana 2. Men det var ju efter din tid.

Nu handlar ju den här tråden egentligen om C14 och de har ju egentligen hela tiden hört hemma på bana 1, om man bortser från de senaste 17-18 åren ;-)
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Re: Cx kör för sista gången på lördag!

Inlägg av Bussmicke »

spooky skrev: söndag 11 februari 2024 14:30 Vad menas med begreppet "manual" när det handlar om illvilliga aktiviteter?

Skickat från min SM-S918B via Tapatalk
Vandaler och inte manual. Telefonens autocorrect... 😁
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Re: Cx kör för sista gången på lördag!

Inlägg av Bussmicke »

Min film från resan är ute nu.

//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Skriv svar