Lidingö - vagnbrist, buss med oregelbunden tidtabell

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
gek
Inlägg: 1182
Blev medlem: fredag 06 augusti 2004 22:40
Ort: Vid linjen
Kontakt:

Lidingö - vagnbrist, buss med oregelbunden tidtabell

Inlägg av gek »

Tidigare i dag läste jag följande på sl.se:

"En extrabuss trafikerar endast mellan Käppala och Käppala för Lidingöbanan 21 på grund av vagnbrist i båda riktningarna som åker efter oregelbunden tidtabell."

Vad kan resenärerna tänkas ha för nytta av en sådan buss?
/Gunnar Ekeving
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Lidingö - vagnbrist, buss med oregelbunden tidtabell

Inlägg av daniel_s »

Meddelandets rubrik som var ”Extrabuss mellan Käppala och Larsberg” kan ju möjligen vara till viss ledning.
gek
Inlägg: 1182
Blev medlem: fredag 06 augusti 2004 22:40
Ort: Vid linjen
Kontakt:

Re: Lidingö - vagnbrist, buss med oregelbunden tidtabell

Inlägg av gek »

ja, jag förstår att bussen gör en runda från Käppala och stannar i närheten av ett antal spårvägshållplatser innan den kommer tillbaka till Käppala, men om bussen inte har någon tidtabell går den väl antagligen inte att hitta i reseplaneraren. I så fall är det kanske främst resenärer som av en tillfällighet råkar få syn på bussen som kan ha nytta av den. Men måhända avger bussföraren ihållande ljud med signalhornet för att locka till sig resenärer från spårvägshållplatserna?

Dock är det förstås ambitiöst av trafikföretaget att erbjuda bussförbindelse som komplement.
/Gunnar Ekeving
Harald
Inlägg: 8660
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Re: Lidingö - vagnbrist, buss med oregelbunden tidtabell

Inlägg av Harald »

Jag är mest fascinerad av att man har en "vagnbrist i båda riktningarna som åker efter oregelbunden tidtabell".
Skriv svar