Färger på fastighetsboxar för utomhusbruk? samt för Bostadsrättsföreningen? hjälp.

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
swedas
Inlägg: 10
Blev medlem: måndag 18 juni 2018 13:37

Färger på fastighetsboxar för utomhusbruk? samt för Bostadsrättsföreningen? hjälp.

Inlägg av swedas »

Tjenare, lite udda fråga därav forumplatsen "ordet är fritt", varit medlem nu i ett par år. Postar sällan men jag gillar att läsa :)

Nu har jag en fråga dock.. Jag har fått uppdraget från vår bostadsrättsförening här i Stockholm att välja en ny fastighetsbox för både inomhus och utomhusbruk. Jag har kontaktat flera företag och just nu lutar det åt en offert från Boxicon.

Men jag står inför ett designval och behöver lite input. Till en vit vägg, vad tror ni skulle se bäst ut? En grön fastighetsbox eller en gul? Jag kan se fördelar med båda; den gröna kan smälta in lite bättre med växtligheten utomhus medan den gula kan ge en piggare och mer synlig kontrast, särskilt inomhus. Finns även andra kulörer som de kör för utomhusbruk:
Bild
Bild
Vad säger ni? Skulle vara tacksam för alla åsikter och tankar!