Rubriken har jag plankat från Facebook. Jag tänkte att den kunde vara passande.
Under påsklovsveckan har man bytt spår vid Mariaplan och då kostade man på Edilon. Bilöverfarten (närmast) är av betong, vilket jag inte har sett förr, men det blir kanske hållbart och bra.
Korsvägen är delvis uppgrävd för Västlänken så hållplatserna till/från Skånegatan har flyttats norrut. Tydligen är så många M33 i trafik nu att vagnarna räcker till några tvåvagnståg på linje 13.
Hållplatsen Liseberg har flyttats från läget utanför Lisebergs ingång till ett läge närmare ingången till hållstället Liseberg (strax utanför vänster bildkant).
Jag beklagar att bilderna är så ynkligt små att det är svårt att se detaljer, men forumets regler är ju sådana.
Fullständigt ointressant information
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Re: Fullständigt ointressant information
Tack för dessa underrättelser.
Betong, hållbart och bra? Tja, stora betongsjok brukar ju alltid hålla, och den här staden är ju känd för sina stadiga grundförhållanden, så det borde ju vara ett extra bra ställe att installera detta på!
Betong, hållbart och bra? Tja, stora betongsjok brukar ju alltid hålla, och den här staden är ju känd för sina stadiga grundförhållanden, så det borde ju vara ett extra bra ställe att installera detta på!
Re: Fullständigt ointressant information
Det är inte Edilon (gjuten gummiliknande massa) som använts, det är prefabricerade gummiblockselement av modell STRAILastic. Vad gäller bilöverfarten så var även den tidigare överfarten på samma plats utförd i betong, så skillnaden nu är att gummiblocken tillkommit.