Aftonbladet skriver att spårtrafiken i Stockholm kan tvingas stänga ner vid hotande effektbrist.
Hittills har det ju sagts att roterande frånkoppling inte skall inkludera samhällsviktiga verksamheter såsom elektriska transporter, sjukhus osv. Men nu kommer det ändå sådana antydningar. Beror det möjligen på hur elnätet är uppbyggt, att man helt enkelt inte kan skilja på olika typer av förbrukare från spårtrafiken?
Stockholms tunnelbana kan tvingas stänga vid effektbrist
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Stockholms tunnelbana kan tvingas stänga vid effektbrist
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
- Hechtwagen
- Inlägg: 3525
- Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10
Re: Stockholms tunnelbana kan tvingas stänga vid effektbrist
De får väl göra som på pendeln och Mälartåg och dra ner på trafiken? Och har inte de moderna tågen även i tuben återmatande elbroms? Det påstås ju minska elförbruknkningen?Odd skrev: ↑måndag 19 december 2022 22:52 Aftonbladet skriver att spårtrafiken i Stockholm kan tvingas stänga ner vid hotande effektbrist.
Hittills har det ju sagts att roterande frånkoppling inte skall inkludera samhällsviktiga verksamheter såsom elektriska transporter, sjukhus osv. Men nu kommer det ändå sådana antydningar. Beror det möjligen på hur elnätet är uppbyggt, att man helt enkelt inte kan skilja på olika typer av förbrukare från spårtrafiken?