Stopp i tågtrafiken...

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M224
Inlägg: 5759
Blev medlem: måndag 13 januari 2003 16:38
Ort: Stockholm

Stopp i tågtrafiken...

Inlägg av M224 »

Verkar inte vara en bra dag för pendel- och fjärrtågen idag.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stop ... -av-landet
Användarens profilbild
Odd
Inlägg: 6463
Blev medlem: onsdag 11 september 2002 23:03

Re: Stopp i tågtrafiken...

Inlägg av Odd »

Ojdå. Hur är skicket på bantelefonerna? Antal avbrott kommer ju inte att minska i framtiden, om man får tro på de som förutsäger anarkiseringen av samhället.
Genius on call
daniel_s
Inlägg: 14164
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Stopp i tågtrafiken...

Inlägg av daniel_s »

Odd skrev: onsdag 07 december 2022 19:52 Ojdå. Hur är skicket på bantelefonerna? Antal avbrott kommer ju inte att minska i framtiden, om man får tro på de som förutsäger anarkiseringen av samhället.
Spelar ingen roll hur bra telefon du har om den inte funkar hos den du ringer till…
Användarens profilbild
Odd
Inlägg: 6463
Blev medlem: onsdag 11 september 2002 23:03

Re: Stopp i tågtrafiken...

Inlägg av Odd »

Ja. Den här gången verkade det vara självförvållat om misstankarna som trafikverkets presschef framför är korrekta. Men naturligtvis skall det finnas en analog telefon med vev hos varje trafikledare 😁
Genius on call
Användarens profilbild
Hechtwagen
Inlägg: 3058
Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10

Re: Stopp i tågtrafiken...

Inlägg av Hechtwagen »

Odd skrev: onsdag 07 december 2022 19:52 Ojdå. Hur är skicket på bantelefonerna? Antal avbrott kommer ju inte att minska i framtiden, om man får tro på de som förutsäger anarkiseringen av samhället.

Bantelefoner sätts inte upp längre, sista nya sträckan som fick var Kallhäll - Kungsängen och det var väl drygt 20 år sedan?

De som finns vet jag inte om de fungerar längre, på Cst gör de inte det. Jag ska kolla ute på linjen när jag står vid en röd signal nästa gång om det inte är för djup snö.

""Just nu är det många som ringer, men du behåller din plats vid signalen"
C12C3C3C12
Inlägg: 2077
Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50

Re: Stopp i tågtrafiken...

Inlägg av C12C3C3C12 »

Hechtwagen skrev: måndag 12 december 2022 13:02
Odd skrev: onsdag 07 december 2022 19:52 Ojdå. Hur är skicket på bantelefonerna? Antal avbrott kommer ju inte att minska i framtiden, om man får tro på de som förutsäger anarkiseringen av samhället.

Bantelefoner sätts inte upp längre, sista nya sträckan som fick var Kallhäll - Kungsängen och det var väl drygt 20 år sedan?

De som finns vet jag inte om de fungerar längre, på Cst gör de inte det. Jag ska kolla ute på linjen när jag står vid en röd signal nästa gång om det inte är för djup snö.

""Just nu är det många som ringer, men du behåller din plats vid signalen"
Gäddan, ta med dig skidor nästa gång. På T-banan var nödtelefonerna seriekopplade, hängde man av en lur har jag för mig att det var kört att kontakta TUC.

Ingen garanti för eventuella tryckfel...
Skriv svar