Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Anders Hanquist skrev: ↑tisdag 08 november 2022 11:05
Aha. Så det är där TKO finns. Han försvann så plötsligt från detta forum, så man blev lite orolig för hälsotillståndet.
Ja, beter man sig som en idiot på alla forum, så blir det inte mycket forum kvar. TKO är väl portad på de flesta svenska spårtrafikforum numera...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Aha. Så det är där TKO finns. Han försvann så plötsligt från detta forum, så man blev lite orolig för hälsotillståndet.
Ja, beter man sig som en idiot på alla forum, så blir det inte mycket forum kvar. TKO är väl portad på de flesta svenska spårtrafikforum numera...
Sade räven........
Det här forumet har sett avsevärt många värre "idioter". En blev t.o.m. totalt raderad, med inlägg och allt. Jag behöver väl inte säga vem det var.
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".
Och om tillräckligt många beter sig som idioter så är det många vettiga som slutar av ren självbevarelsedrift...
Fyrgeit skrev: ↑måndag 07 november 2022 17:52
Jag tror en pendlarlinje i Roslagsbanans storlek hade varit det bästa. En matarbana till Brommaplan eller Alvik kanske? Om tunnelbanan klarar av det.
En matarbana skulle nog funka. Det blir för dyrt att bygga direkt till stan. Jag har tänkt mig kanske någon linje till Ekerö Centrum i Tappström. Jag tror inte att det är kostnadseffektivt att dra den längre, men i detta fall får troligen Ekerö troligen bygga på Lovön och Lindö eftersom att den troligen kommer passera där. Kanske en modern trädgårdsstad liknande bromma för att bättre knyta ihop Mälaröarna med Bromma?
Brommaplan skulle nog funka bättre än Alvik som matarstation mest för att det redan går spårtrafik i form av Nockebybanan större delen av vägen mellan Drottningholm och Alvik. Man skulle säkert få plats att dra Nockebybanan till Nockebyhov med byte till en eventuell mälaröbana vid Nockebybron.