Den självutnämnda Twitter-experten Def Mon har gjort en
översikt av samtliga broar i Cherson-området. Slutsatsen är följande:
Def Mon skrev:My conclusion is, RuAF are not cut off, however their logistics system is going to have to do some problem solving.
This will be even harder when taking HIMARS in to consideration, as they can not stockpile supplies on the south side of the Dnipro.
Thinking about how long Mariupol lasted with almost no possibility to get supplies, the Russians might be able to stick around.
However, their motivation is probably not even close to the motivation of the Heroes of Mariupol.
De ryska trupperna har förmodligen ingen anknytning till Cherson-området. Är de ändå villiga att dö för att försvara det ockuperade området?
dr Cassandra Nojdh skrev: ↑onsdag 27 juli 2022 22:52US and NATO lack capability to supply a long war
I verkligheten är det ett annat land som håller på att förbruka sitt enorma krigsförråd:
Russia's missile inventories: KITCHEN use points to dwindling stocks
IISS skrev:Russia’s use of air-launched anti-ship missiles with only and limited secondary land-attack capability to attempt to strike Ukrainian targets suggests its dedicated land-attack cruise missile inventory is running low. Douglas Barrie and Joseph Dempsey consider the implications.
Dessutom har antalet dödsfall i trafikolyckor fördubblats i ockuperade Sevastopol, trots att striderna ännu inte har nått dit:
The number of fatal road accidents increased in 35 regions of Russia
Pledge Times skrev:Sevastopol leads the list of deaths from road accidents with a twofold increase in the number of victims.
[...]
Theories about the reasons for this dynamic vary. The HSE Institute for Transport Economics suggested that the bursts of accidents are associated with the constant stress of drivers against the backdrop of the economic crisis.
[...]
Last year, as a solution to the problem, the Russian Ministry of Transport proposed the launch of unmanned vehicles, saying that in the future this would reduce the death toll by 8 percent.
Ryska transportministeriet föreslår självkörande bilar som lösning.
På tal om ryska drömmar:
dr Cassandra Nojdh skrev: ↑onsdag 27 juli 2022 22:52
Oavsett hur man bedömer den ryska retoriken så är risken för ett kärnvapenkrig knappast mindre nu än före den 24/2
Givetvis kunde skribenten inte hålla sig från att återge den ryska retoriken i stort sett rakt av. Sannolikheten för ett kärnvapenkrig är i princip obefintlig så länge Putin inte deklarerar krig och mobiliserar. Att mobilisera är fortfarande en mycket mindre risk för Putin än att använda kärnvapen, och ändå vågar inte Putin.
dr Cassandra Nojdh skrev: ↑tisdag 26 juli 2022 14:41
Frågan är hur ryssarna ska göra, om NASA/ESA/CSA/JAXA väljer att fortsätta att driva ISS - ska de plocka bort de moduler Ryssland bidragit med, och i så fall hur?
Ryssland stannar kvar:
Russia will stay in ISS program at least until 2028: report
Space skrev:"We're not getting any indication at any working level that anything's changed," Lueders told Reuters. She described the human spaceflight relationship between NASA and Roscosmos as "business as usual."
[...]
And Borisov didn't exactly break new ground with this week's announcement. His predecessor as Roscosmos head, Dmitry Rogozin, threatened to leave the ISS consortium multiple times, tying the nation's continued participation to the lifting of sanctions imposed on Russia as a result of the Ukraine invasion. (Those sanctions have not been lifted.)
[...]
"We, of course, need to continue operating the ISS until we create a more or less tangible backlog for ROSS," Solovyov said in the Roscosmos interview, as Reuters noted.
Skurken Borisov har tydligen tagit efter clownen Rogozins elokventa sinnelag, vilket Putin
sägs uppskatta. Någon rysk rymdstation blir det förstås inte i närtid.