Billiga månadsbiljetter i Tyskland

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
LÅ1

Billiga månadsbiljetter i Tyskland

Inlägg av LÅ1 »

Vad sägs o att betala 9€ för en månadsbiljett? Så mycket ska den kosta i de tyska städerna i sommar!

Berlin
BVG skrev:Note

In the months of June, July and August 2022 there will be the 9-Euro-Ticket. Please take this into account now when purchasing your ticket. Unfortunately, we cannot refund partially used tickets.

Hamburg
HVV skrev:9 Euro Ticket

Special monthly season ticket from June to August
valid for one person on the entire hvv network (594,81 KB)
usable on local public transport all over Germany
Varför? Man vill minska förbrukningen av fossilt bränsle!
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Enceladus

Re: Billiga månadsbiljetter i Tyskland

Inlägg av Enceladus »

Varför göra sig besväret med ett så lågt pris? Skippa byråkratin om det ändå ska vara nästan helt skattefinansierat...
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Jag missuppfattade hur detta var upplagt.Trodde att man betalade 9€ för månadsbiljett för ett lokaltrafikbolag. T.ex. för hela Berlin.
Men denna 9€-biljett gäller kollektivtrafik i hela landet. Utom på fjärrtåg eller långdistansbussar. Billig tågluffning, om man kommer med tåg som säkert kan bli överfulla.

Många varnar för kaos. Det har nu gällt i två dagar. Om det blivit kaos ännu vet jag inte.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarvisningsbild
Odd

Inlägg av Odd »

Oavsett om det blir kaos eller inte så är det värt att testa, tycker jag. Vem vet, man kanske ser hur eventuellt kaos företar sig och kan anpassa efter det. De som är kvar på vägarna kanske tycker det är superbra?!
Fråga mig, jag vet!
Skriv svar