Tunnelbanevagn Interiör 1989 och 2022
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Tunnelbanevagn Interiör 1989 och 2022
Det verkar som om dessa bilder går att ses utan Instagramkonto: länk
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
-
Re: Tunnelbanevagn Interiör 1989 och 2022
Jösses vilken interiör ! Men så kunde det se ut förr i tiden, kl-tt-r övetallt även på sätena om de inte var sönderskurna.LÅ1 skrev:Det verkar som om dessa bilder går att ses utan Instagramkonto: länk
Och på gratistidningarnas tid låg de i drivor.
I alla fall något som blivit bättre. MTR håller både tåg och stationer väl städade.
Så du tycker inte "det var bättre förr"?Lennart Petersen skrev:Jösses vilken interiör ! Men så kunde det se ut förr i tiden, kl-tt-r övetallt även på sätena om de inte var sönderskurna.LÅ1 skrev:Det verkar som om dessa bilder går att ses utan Instagramkonto: länk
I alla fall något som blivit bättre. MTR håller både tåg och stationer väl städade.

-
Det beror på när ”förr” inträffade. Det fanns en tid före kl-tt-r epoken när det var snyggt och rent.LÅ1 skrev:Så du tycker inte "det var bättre förr"?Lennart Petersen skrev:Jösses vilken interiör ! Men så kunde det se ut förr i tiden, kl-tt-r övetallt även på sätena om de inte var sönderskurna.LÅ1 skrev:Det verkar som om dessa bilder går att ses utan Instagramkonto: länk
Och så kom det och var väl inspirerat från New York.
Och fenomenet finns fortfarande men SL har ju nolltolerans så ett sådant fordon tas ur trafik med omedelbar verkan.
Men det målas fortfarande på stan och en och annan åker dit, har sett rättsfall där väl etablerade herrar i åldrar upp mot 40år döms till skadestånd upp mot 100tusen kronor.
Man hoppas ju fler åker fast. Jag har sett ett instagramkonto där folk stoltserar med sitt färgkladdande. Man undrar ju också om säkerheten i depåerna eftersom jag har sett bilder på kl-tt-r i både Norsborg- och Vallentunadepån mitt på ljusa dan.Lennart Petersen skrev: Det beror på när ”förr” inträffade. Det fanns en tid före kl-tt-r epoken när det var snyggt och rent.
Och så kom det och var väl inspirerat från New York.
Och fenomenet finns fortfarande men SL har ju nolltolerans så ett sådant fordon tas ur trafik med omedelbar verkan.
Men det målas fortfarande på stan och en och annan åker dit, har sett rättsfall där väl etablerade herrar i åldrar upp mot 40år döms till skadestånd upp mot 100tusen kronor.
Nuförtiden finns det så kallade lagliga väggar där det är tillåtet att måla. Om det har minskat intresset för att måla i tunnelbanevagnar låter jag vara osagt. Samtidigt är det inte omöjligt att i stor utsträckning förebygga målning i tunnelbanan. Det är ju inte så lätt att fly från stationerna när trafiken är igång, och tågen behöver inte heller ställas upp utomhus för längre perioder.
Finns ingenting jag tycker vad bättre förr. Däremot är jag väldigt intresserad av gamla datorer, tåg och teknik. Men jag skulle aldrig någon vilja leva i en annan tid.
Men framtidsutsikterna var väl bättre förr?M224 skrev:Finns ingenting jag tycker vad bättre förr. Däremot är jag väldigt intresserad av gamla datorer, tåg och teknik. Men jag skulle aldrig någon vilja leva i en annan tid.

Ja eftersom problem som klimatförändringar etc. ignorerades. Man dumpade glatt sopor i havet och la upp allt på deponi, allt från kontorsmöbler till mjölkpaket.LÅ1 skrev:Men framtidsutsikterna var väl bättre förr?M224 skrev:Finns ingenting jag tycker vad bättre förr. Däremot är jag väldigt intresserad av gamla datorer, tåg och teknik. Men jag skulle aldrig någon vilja leva i en annan tid.
Det är vi som är unga idag som kommer att få hand om alla dessa problem.
Det var själva framtiden som var bättre förr! Sedan hamnade den på museum, fast nu är även Framtidsmuseet nedlagt så den intresserade får besöka framtidsmusei-museet i stället.LÅ1 skrev:Men framtidsutsikterna var väl bättre förr?M224 skrev:Finns ingenting jag tycker vad bättre förr. Däremot är jag väldigt intresserad av gamla datorer, tåg och teknik. Men jag skulle aldrig någon vilja leva i en annan tid.
För att bli lite mer allvarlig, så kan man väl säga att det är ett paradigmskifte som har ägt rum. Förr trodde man att allt skulle bli så annorlunda i framtiden, inte bara bättre utan helt annorlunda. Nu är framtiden liksom här och det är inte så annorlunda, så man har på sätt och vis slutat att tala om framtiden - den hör bokstavligt talat till det förgångna.
Men det ligger väl nånting i det. Det enda som folk idag tror ska bli bättre i framtiden är bilbatterierna och värdet av deras egna bostäder!