Broshyrer/ trycksaker

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
antaeus
Inlägg: 101
Blev medlem: lördag 12 augusti 2006 14:49
Ort: Södermalm, Stockholm

Broshyrer/ trycksaker

Inlägg av antaeus »

Vid källarrensning kommer följande trycksaker fram:

* Nya spår genom Stockholm
förstudie med kostnader för några alternativ
Utgivare: SJ, Banavdelningen, maj 1988

* Spårlösningar i Stockholm, sammanfattning
Utgivare: Banverket, Östra regionen, november 1992

* Citybanan, detaljplaneprogram, samrådsförslag
Utgivare: Stadsbyggnadskontoret, Stockholms stad, oktober 2003

*Nya spår genom Stockholm, utredning
Utgivare: Banverket, östra regionen, augusti 1996

* Gestaltningsprogram för snabbspårvägen i Stockholm
Utgivare: SL, Stadsbyggnadskontoret och Gatu- och fastighetskontoret, september 1996

Finns det intresse för någon så kan jag antingen skänka eller byta mot nåt spännande...
Trycksakerna finns i Älvsjö i södra Stockholm.


Jag kan inte bifoga bilder här men jag skicka foton på mobilen eller mejl.

//Max
L'Amerique? C'est l'évolution de la barbarie à la décadence, sans toucher la culture.
Användarens profilbild
1
Inlägg: 849
Blev medlem: måndag 10 september 2007 21:33
Ort: Söderudd

Re: Broshyrer/ trycksaker

Inlägg av 1 »

antaeus skrev:Vid källarrensning kommer följande trycksaker fram:

* Nya spår genom Stockholm förstudie med kostnader för några alternativ Utgivare: SJ, Banavdelningen, maj 1988
* Spårlösningar i Stockholm, sammanfattning Utgivare: Banverket, Östra regionen, november 1992
* Citybanan, detaljplaneprogram, samrådsförslag Utgivare: Stadsbyggnadskontoret, Stockholms stad, oktober 2003
*Nya spår genom Stockholm, utredning Utgivare: Banverket, östra regionen, augusti 1996
* Gestaltningsprogram för snabbspårvägen i Stockholm Utgivare: SL, Stadsbyggnadskontoret och Gatu- och fastighetskontoret, september 1996 //Max
Visst är det förunderligt vad man samlar på sig under årens lopp. Och nördar man in sig på specialintressen, blir det "tonvis" av arkivmaterial, där det understundom kan finnas ett och annat guldkorn. Lysande att då erbjuda det till "marknaden" istället för att det vid ett arvskifte hamnar i en sopcontainer, vilket icke alls är ovanligt.

Själv har jag tacksamt utnyttjat möjligheten att skicka ner 22 stora flyttkartonger till SSS museum i Malmköping, där arkivansvariga får övertaga ansvaret för vad som bör sparas för framtida forskning alternativt deponi ... ! :P
2021-06-01-SSS-arkiv.jpg
2021-06-01-SSS-arkiv.jpg (65.33 KiB) Visad 1879 gånger
Fortfarande håller jag mig med ett "referensbibliotek", som trots hård gallring ändock fyller ett helt rum i min boning.

Vad som är intressant, när man studerar "Max" sammanställning av aktuella trycksaker, är att under en tämligen kort tid engagerade sig bl.a. gamla Banverket och SJ i debatten kring persontrafiken både lokalt, regionalt samt på "Riksnätet".

I en tämligen omfattande utredning; presenterade SJ Persontrafikavdelningen ett förslag att "Marknadsanpassa 1800-talets järnvägsnät för 2000-talets behov";
1998-09-SJ-Persontrafiknäte.jpg
1998-09-SJ-Persontrafiknäte.jpg (93.62 KiB) Visad 1879 gånger
Tankeväckande att läsa hur de nu snart 25-åriga förslagen står sig i jämförelse med vad som genomförs och planeras;
1998-09-(2)-SJ-förslag-omdi.jpg
1998-09-(2)-SJ-förslag-omdi.jpg (61.88 KiB) Visad 1879 gånger
Trevlig Söndag hälsar / Lena
C12C3C3C12
Inlägg: 2077
Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50

Re: Broshyrer/ trycksaker

Inlägg av C12C3C3C12 »

Jag har några tusen diabilder med lokaltrafik från mina resor. Nu vet jag inte om jag tog bilder på det, har åkt med "deporterade" vänstertrafik CF:are till Serakunda i Gambia.
Skriv svar