Från Göteborg 1991 har jag hopplöst underexponerade diabilder som även blivit kraftigt blåa. Gick att rädda dem hyfsat.
M28 Göteborg 1991
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
M28 Göteborg 1991
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Re: M28 Göteborg 1991
Trevliga bilder.
Men det som nog faktiskt är mest intressant är allt runt om kring, typ kläder och reklamskyltar dvs miljö.
Men det som nog faktiskt är mest intressant är allt runt om kring, typ kläder och reklamskyltar dvs miljö.
Re: M28 Göteborg 1991
Detta var otroligt uppiggande i rusket!
De ommålade M28 var nyreviderade och doftade en blandning av målarfärg och galon invändigt.
Juni 1991 bjöd mest på kallt väder och regn med dito midsommar. Sedan kom juli utan moln och en enda vattendroppe.
Det var väl den här sommaren man började sätta upp de nya väderskydden och hållplatstavlorna. Med början i centrum. Bilden från Drottningtorget tycker jag bekräftar det.
L8 vände fortfarande vid Centralstationen och B-läget som man ser skyltat till höger var reserverat för åttan. Vagnarna brukade stå inne och invänta avgångstiden där. För den andra genomgående trafiken räckte två spår.
De ommålade M28 var nyreviderade och doftade en blandning av målarfärg och galon invändigt.
Juni 1991 bjöd mest på kallt väder och regn med dito midsommar. Sedan kom juli utan moln och en enda vattendroppe.
Det var väl den här sommaren man började sätta upp de nya väderskydden och hållplatstavlorna. Med början i centrum. Bilden från Drottningtorget tycker jag bekräftar det.
L8 vände fortfarande vid Centralstationen och B-läget som man ser skyltat till höger var reserverat för åttan. Vagnarna brukade stå inne och invänta avgångstiden där. För den andra genomgående trafiken räckte två spår.
- Hechtwagen
- Inlägg: 3066
- Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10
Re: M28 Göteborg 1991
Sträcken på glasen framför destinationsrullarna? Hur kom de sig?
Re: M28 Göteborg 1991
Okvalificerad gissning: Något ljushuvud hade lagt spränglisten med skarven "klockan 12" och så blev det sådär av regnvatten och skit (kanske kol från framförvarande byglar också)...Hechtwagen skrev:Sträcken på glasen framför destinationsrullarna? Hur kom de sig?
Re: M28 Göteborg 1991
Det gjorde den väl några år till.Johan skrev:Detta var otroligt uppiggande i rusket!
L8 vände fortfarande vid Centralstationen och B-läget som man ser skyltat till höger var reserverat för åttan. Vagnarna brukade stå inne och invänta avgångstiden där. För den andra genomgående trafiken räckte två spår.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.