"Fastna inte i gamla spår" - Urspåring i GBG

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Odd

"Fastna inte i gamla spår" - Urspåring i GBG

Inlägg av Odd »

En spårvagn har spårat ur vid Gamlestaden i Göteborg. Än så länge är det inte officiellt vad som orsakade det.
GP: Spårvagn har spårat ur vid Gamlestaden
En lite kul detalj är texten på reklamskyltarna på vagnen. Kanske avslöjar de sanningen om urspåringen? :-D
fastna-inte-i-gamla-spar.jpg
fastna-inte-i-gamla-spar.jpg (47.99 KiB) Visad 1999 gånger
Vet ej vem som tagit bilden, den verkar ha gått i flera led innan jag fick syn på den.

Varsågoda och spekulera. Jag gillar på hjulfel.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Johan

Re: "Fastna inte i gamla spår" - Urspåring i GBG

Inlägg av Johan »

Årets bild-klass på den.

Nej, jag ska inte spekulera. Trafikstopp till preliminärt klockan 21 hörde jag först men nu står det inget på trafikinformationen så det är väl uppklarat.

Det verkar inte vara spårvägens dag i Göteborg idag. Personalbrist verkar göra att all trafik på L3 ställs in hela dagen.
Är det enklast att offra trean m.h.t. schemaläggningar eller liknande, eller menar man att det är den linjen som drabbas minst eftersom det finns parallella linjer? Fast Klintens väg, Högsbogatan och Bokekullsgatan drabbas hårt.
Nu under den här sommaren är linjenätet förändrat en hel del så man ska väl inte jämföra med normalläget.

Inom parantes, härligt med lite Göteborgstema igen.
Användarens profilbild
Hechtwagen

Inlägg av Hechtwagen »

Söndersprunget hjul får bli även min gissning.
Harald
Kontakt:

Inlägg av Harald »

Johan skrev:Är det enklast att offra trean m.h.t. schemaläggningar eller liknande, eller menar man att det är den linjen som drabbas minst eftersom det finns parallella linjer? Fast Klintens väg, Högsbogatan och Bokekullsgatan drabbas hårt.
Just nu går ju ettan via Kungsladugårdsgatan-Ekedalsgatan så det är inga hållplatser som blir utan trafik om man ställer in trean.
Skriv svar