Kommer medlem 1 hedras på detta sätt?

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
roggek
Inlägg: 2543
Blev medlem: måndag 17 maj 2010 20:05

Kommer medlem 1 hedras på detta sätt?

Inlägg av roggek »

"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Användarens profilbild
dr Cassandra Nojdh
Inlägg: 6163
Blev medlem: måndag 26 januari 2015 12:05

Re: Kommer medlem 1 hedras på detta sätt?

Inlägg av dr Cassandra Nojdh »

Min bäste herre.

Har den värderade nr. 1 passerat den yttersta växeln? Det hoppas och tror jag inte - rätta mig om jag har fel. Annars kan vi väl vänta med de här funderingarna - som iofs. är hedervärda.
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".
Användarens profilbild
Stefan Widén
Inlägg: 3018
Blev medlem: söndag 01 september 2002 23:09

Re: Kommer medlem 1 hedras på detta sätt?

Inlägg av Stefan Widén »

Senast förra veckan var 1 i full färd med att, under instruktionsmästarens överseende, framföra vagn 76 i samband med en filminspelning.

Stefan
Infrastrukturchef med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarens profilbild
1
Inlägg: 849
Blev medlem: måndag 10 september 2007 21:33
Ort: Söderudd

Re: Kommer medlem 1 hedras på detta sätt?

Inlägg av 1 »

Stefan Widén skrev:Senast förra veckan var 1 i full färd med att, under instruktionsmästarens överseende, framföra vagn 76 i samband med en filminspelning. Stefan
Allmänna-Gränd-filminspelni.jpg
Allmänna-Gränd-filminspelni.jpg (101.3 KiB) Visad 2086 gånger
Jag får tacka varmt för uppmärksamheten!

Att dessutom hamna i ämnesrutan - känns ärofullt!

Seriöst betraktat är SSS en vördnadsbjudande organisation med 62 verksamma år. Men det börjar glesna i leden bland "Gamla Stötar". Många medlemmar som gjorde det "hela möjligt" har lämnat oss. Eller sitter på "hemmet" alternativt "hemmet hemma".

Mycken kunskap, erfarenhet och drivkraft förflyktigas. En kombination av egenskaper som i dagens fragmenterade intressevärld är svår att finna hos de nykomlingar vilka skall axla ansvaret att föra våra visioner vidare.

Men "när plikten kallar" skakar självklart Nr. 1 malkulorna ur uniformen och inställer sig.

Och sammanfaller uppdraget äfvenledes med möjligheterna att kunna pricka av ytterligare några "okörda spår" är det lätt att falla för frestelsen. Exempelvis hade jag igår möjlighet att efter "lövröjning" köra in i säcken vid Mårtensdal (ja, ja en "miniupplevelse" - men nu har jag varit där och behöver inte dö nyfiken ... ! :? )
2021-06-29-Mårtensdal-Säcke.jpg
2021-06-29-Mårtensdal-Säcke.jpg (78.88 KiB) Visad 2086 gånger
Och att under den första tiden i SSS vara totalfokuserad på att utnyttja sista chansen att för eftervärlden rädda det "Trafikhistoriska Arvet" blandat med trista nedläggningar och arrangemang av "Sista Turen" ...
1964-03-SS-linje-1--640.jpg
1964-03-SS-linje-1--640.jpg (73.74 KiB) Visad 2086 gånger
... var det självklart en härlig upplevelse att köra på en ny spårvägslinje i Stockholm, nr 31!
21-06-29-linje-31-Bromma-Bl.jpg
21-06-29-linje-31-Bromma-Bl.jpg (76.11 KiB) Visad 2086 gånger
Att den tillfälliga ändhållplatsen Bromma Flygplats torde slå rekord i tristhet får jag leva med, när man så småningom kan susa vidare på linjen.
IMG_0548-x.jpg
IMG_0548-x.jpg (70.22 KiB) Visad 2086 gånger
Många och Glada Vinkningar / Lena
Skriv svar