Göteborg?

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Martin
Inlägg: 1572
Blev medlem: fredag 02 maj 2003 23:47
Ort: Hjärtat av Bohuslän

Göteborg?

Inlägg av Martin »

De senaste åren tycks inläggen om Göteborgs spårtrafik fört en tynande tillvaro på detta forum. För egen del har byte av arbetsplats gjort att jag inte är i Göteborg i samma utsträckning som tidigare, och därför inte själv bidragit med tankar och funderingar. Kan någon rekommendera annat forum där det görs diskussioner om kollektivtrafiken i Götet?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4554
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Göteborg?

Inlägg av leifd »

Martin skrev:De senaste åren tycks inläggen om Göteborgs spårtrafik fört en tynande tillvaro på detta forum. För egen del har byte av arbetsplats gjort att jag inte är i Göteborg i samma utsträckning som tidigare, och därför inte själv bidragit med tankar och funderingar. Kan någon rekommendera annat forum där det görs diskussioner om kollektivtrafiken i Götet?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Det är ju relativt otacksamt att skriva om annat än stockholmsrelaterat här. Dessutom är ju trådarna hur gamla som helst med hundratals inlägg, vilket ju gör det omöjligt att följa.
Själv försöker jag ju besvara sånt som kommer upp om Norrköping, men det försvinner ju oftast snabbt ner i glömska bakom allt Stockholm...

Finns ju spårvägsrelaterade grupper på facebook, det är väl alternativet. Sen förekommer ju spårvägsinlägg även på Postvagnen.
Harald
Inlägg: 8660
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Re: Göteborg?

Inlägg av Harald »

Ja, trådar om Göteborg dör fort här. Jag gjorde t.ex. för ett tag sedan ett inlägg om de förslag till rätt stora förändringar av nätet i Göteborg som Trafikkontoret har presenterat, och trodde att det skulle röna åtminstone något intresse. Inte ett enda svar blev det på det. Göteborgarna tycks ha flytt härifrån, kanske avskräckta av tunnelbanans unika status och avsaknaden av nattrafik på pendeltågen.
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Göteborg?

Inlägg av LÅ1 »

Jag läser gärna Göteborgstrådar och ser på Göteborgsbilder. Men jag kan inte staden och har därför inte något att tillföra och nästan inga frågor heller.
Samma sak om Norrköping. Är något mer insatt i Malmö, Lund och Helsingborg. Som orter.
Men jag skulle gärna se att det skrevs mer om olika delar av landet i forumet.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
Martin
Inlägg: 1572
Blev medlem: fredag 02 maj 2003 23:47
Ort: Hjärtat av Bohuslän

Re: Göteborg?

Inlägg av Martin »

Kanske intresset blivit större om det under spårtrafik funnits underforum för respektive spårtrafikstad. Såg en tråd om Hisingsbrons problem, som genast övergick till att handla om broar i Stockholmstrakten.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
Användarens profilbild
Stefan Widén
Inlägg: 3018
Blev medlem: söndag 01 september 2002 23:09

Re: Göteborg?

Inlägg av Stefan Widén »

Jag måste säga att jag gärna läser trådar om GBG. Senast vart om nya bron som var klart intressant.
Började även skriva ett svar om användningen av forumet generellt. Inså gatt den kanske växer så det får bli en egen tråd.

Stefan
Infrastrukturchef med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
daniel_s
Inlägg: 14173
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Göteborg?

Inlägg av daniel_s »

Observera att det är ett forum, det är betraktaren som står för materialet. Det finns liksom inte någon redaktion som ser till att det finns intressanta ämnen att läsa om utan dem får man skapa själv. Det är fullt tillåtet att ”fuska” lite; vill man t ex läsa om kommande spårarbeten i Göteborg kan man ju helt enkelt skapa en tråd där man frågar om det!

Föreställningen om att för många inlägg om någonting är avskräckande anser jag att man kan avvisa. Tycker man att någon är en himla pratkvarn kan man blockera bort den i sina inställningar.
Johan
Inlägg: 351
Blev medlem: fredag 20 september 2002 10:37
Ort: Göteborg

Re: Göteborg?

Inlägg av Johan »

Harald skrev:Ja, trådar om Göteborg dör fort här. Jag gjorde t.ex. för ett tag sedan ett inlägg om de förslag till rätt stora förändringar av nätet i Göteborg som Trafikkontoret har presenterat, och trodde att det skulle röna åtminstone något intresse. Inte ett enda svar blev det på det. Göteborgarna tycks ha flytt härifrån, kanske avskräckta av tunnelbanans unika status och avsaknaden av nattrafik på pendeltågen.
Jag läser Göteborgstrådar och speciellt dina inlägg med glädje. Vi får kanske börja bli tvungna att svara trots att vi inte har något att tillföra.
Eller, en gilla-knapp hade inte varit så fel.
Eller, separata delforum för spårväg och tunnelbana?
Skriv svar