Slussenombyggnaden och Tunnelbanan

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Slussenombyggnaden och Tunnelbanan

Inlägg av LÅ1 »

Vet inte om det finns någon tråd som tar upp detta ämne speciellt, men jag hittade ingen. Däremot har det förmodligen funnits inlägg i andra trådar.

Just nu håller man på att ta bort taket över T-banan. Det vill säga Södermalmstorg. En liten bit per natt. "Avancerad rivning ovanför tunnelbanan".
Det som förvånar mig är att man kan såga under dagtid, efter vad som skrivs i texten.

Man får väl säga att hitintills har arbetet gått smidigt ur tunnelbanans synvinkel. Men en gång var det problem med en för låg balk har jag för mig. I övrigt har väl trafiken inte behövt stoppas?
Det måste vara en utmaning att riva och bygga upp allt runt tunnelbanan utan att störa trafiken. God planering och noggrannhet är väl förutsättningarna.

Tidvis har man fått bättre utsikt åt öster från T-banan när en del väggar har tagits ner. Men jag antar att det bara är tillfälligt.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling