Spårvägsmuseets tunnelbanemodell

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Thomas
Inlägg: 111
Blev medlem: onsdag 27 augusti 2003 3:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Spårvägsmuseets tunnelbanemodell

Inlägg av Thomas »

Jag har kommit över en av spårvägsmuseets modernare modeller av tunnelvagn typ C2.
Frågan är, är det någon som vet vad det är för skala på modellen, samt som det finns färdiga boggier som kan användas till att göra modellen mera realistisk?

Tänker mig det hela som ett framtida pensionärs projekt.
Användarens profilbild
Stefan Widén
Inlägg: 3018
Blev medlem: söndag 01 september 2002 23:09

Re: Spårvägsmuseets tunnelbanemodell

Inlägg av Stefan Widén »

Thomas skrev:Jag har kommit över en av spårvägsmuseets modernare modeller av tunnelvagn typ C2.
Frågan är, är det någon som vet vad det är för skala på modellen, samt som det finns färdiga boggier som kan användas till att göra modellen mera realistisk?

Tänker mig det hela som ett framtida pensionärs projekt.
Om du söker dig till FBs grupp för modelltåg kan du kanske få lättare svar om ingen här har lösningen. Det finns ett antal som motoriserat vagnarna. Om jag inte minns fel finns det ett färdigt underrede som beställs utomlands, som passar någorlunda.

Stefan
Infrastrukturchef med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Thomas
Inlägg: 111
Blev medlem: onsdag 27 augusti 2003 3:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Spårvägsmuseets tunnelbanemodell

Inlägg av Thomas »

Tack för snabbt svar. Jag ska söka vidare.
Användarens profilbild
Per Lind
Inlägg: 2505
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:50
Ort: Åsbro

Re: Spårvägsmuseets tunnelbanemodell

Inlägg av Per Lind »

Originalmodellen som kom på 50-talet är i TT-skala.
Den nyare som nu finns till försäljning skall vara i H0.
Dekaler till bägge varianterna är, enligt hörsägen, på gång.
-Per
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
Skriv svar