Informativ skyltning....

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
usch vad jag hatar dessa bussar som vi tvingas åka med på 40 och 41. ska bli riktigt skönt med nya bussar. dessa bussars underhåll är ju minst sagt eftersatt.Bussmicke skrev:![]()
Stämmer! Jag mailade redan i mars till Västtrafik/Swebus om hur dåligt bussarna sköts. Jag fick då ett argt svar att jag minsan inte visste hur dom skötte sina bussar. Då påpekade jag att dom nog sköts dåligt med tanke på hur dom ser ut. Sedan så sa jag att det kanske beror på att dom förlorat trafiken som gör att dom skiter i underhållet, Men då fick jag ett ännu argare svar där tanten som sköter det hela sa att jag vara rejält ute och cycklar.Struve skrev:Dom skiter i allt vad underhåll är nu eftersom dom tappar trafiken den 13 Juni.
Visst att underhållet inte varit tillräckligt innan heller men nu är det under all kritik. Förarna skiter oxå i vad dom gör eftersom en del inte fått jobb på GS beroende på bristande kunskaper i svenska trafikregler, svenska språket blandt annat........
Swebus Express ?Björne skrev:säg något som det företaget sköter professionellt?Andreas skrev:Misstänkte att Swebus skulle börja slarva efter upphandlingen. Tycker dock att det är oerhört pinsamt av ett så stort företag som Swebus att sköta det så oprofessionellt.
Björne skrev: Vart kommer denna buss ifrån? för det är väll vad jag vet ingen GS-buss från början?!
[/quote
Så vitt jag vet har GS aldrig själv byggt några bussar, Spårvagnar däremot har man byggt flera stycken från grunden.![]()
Skämt å sido - är inte det här en av danskbussarna eller är det ett annat av AOB:s småinköp? (AOB=Affärsområde Buss, gamla AOB heter nu AOA, det vill säga AO Banteknik heter numera AO Anläggningsteknik)
/Tony
Underhållet av Swebus stadsbussar tycks rent allmänt vara obefintligt. ett flertal av dessa bussar uppvisar oläsliga och felaktiga skyltar. Har även sett dubbelskyltade bussar på linje 40, både Johanneberg och Kärra skrivet på varandra.Björne skrev:usch vad jag hatar dessa bussar som vi tvingas åka med på 40 och 41. ska bli riktigt skönt med nya bussar. dessa bussars underhåll är ju minst sagt eftersatt.Bussmicke skrev:![]()
Man kan på rak arm konstatera att underhållet på matrisskyltar och inredning är obefintligt - ja. Men du kan inte på ovanstående döma ut underhåll av exemelvis drivlina och säkerhetsrelaterade komponenter. Det skulle dock inte förvåna mig om den håller samma nivå.blåvitt skrev:
Underhållet av Swebus stadsbussar tycks rent allmänt vara obefintligt. ett flertal av dessa bussar uppvisar oläsliga och felaktiga skyltar. Har även sett dubbelskyltade bussar på linje 40, både Johanneberg och Kärra skrivet på varandra.
Detta har förekommit åtminstone de två senaste åren.blåvitt skrev: På 35-an kör sedan ett par månader (kanske ännu längre) bussar med en liten provisorisk skylt i nedre delen av främre vindruta med linjenumret pga att ljusskyltarna är ur funktion. För ett par månader sedan körde Swebus en buss på denna linje med texten "Ej i trafik" på ljusskylten, och den löjligt lilla skylten 35 i nederkanten av rutan där man normalt sett ej letar efter något linjenummer, allra minst som ljusskylten säger "Ej i trafik".
Var inte så kvick att döma.blåvitt skrev: Hoppas spårvägen kommer sköta underhållet bättre. Ser minst sagt amatörmässigt ut idag. Inte en tanke på passagerarna från Swebus sida.