Det är nu klart att den enda kvarvarande spårvagnen av typ A34 för linje 7 lämnar Stockholm natten 17 december.
Det är vagn nr 2 som nu blir typ M06 i Norrköping. Nummerserien för de stockholmska vagnarna 1-6 blir i Norrköping 47-52 om jag förstått det hela rätt.
Om möjligt arrangeras en avskedstur för medlemmar i Spårvägssällskapet någon av de sista kvällarna. Det annonseras i så fall i Kalendariet, högerspalten här: https://www.sparvagssallskapet.se/
Sista chanserna att åka A34 i Stockholm
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
- Thomas Lange
Sista chanserna att åka A34 i Stockholm
Ju förr dess bättre.
Re: Sista chanserna att åka A34 i Stockholm
Så alla A35B har kommit?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
- Thomas Lange
Re: Sista chanserna att åka A34 i Stockholm
Den näst sista av de åtta nya (472) kommer samma natt från Aga, där den iordningsställts. Således ytterligare en A35B är att vänta.Bussmicke skrev:Så alla A35B har kommit?
Ju förr dess bättre.