Jag får däremot en direkt resa när jag letar efter en resa från Södertälje C till Stockholm City klockan 10 från 31 augusti. Vilka stationer sökte skribenten på?Joakim W skrev:Att folk kommer stiga av, det tror jag också! Om folk vågar hoppa på förstås bara längs vägen, för söker jag i reseplaneraren så ska jag byta tåg i Älvsjö säger den...daniel_s skrev:Alternativet vore väl att vända dessa tåg mot varandra i typ Älvsjö och Häggvik eller ställa in hela tåget men det hade väl inte varit nån hit bl a ur bemanningssynpunkt. Nu går det ju i varje fall att komma till stan med denna förbindelse i stället för att ställa in den!Joakim W skrev:Däremot är det ju helt värdelöst att köra tåg via centralen. Hur många resenärer kommer dessa två tåg ha som stiger på där? Ingen lär ju hålla koll på att dessa två tåg går därifrån. Att ha allt samlat i tunneln är det bästa.
Pendeltågstrafik via Getingmidjan och Sthlm C fr o m 31/8
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Pendeltågstrafik via Getingmidjan och Sthlm C fr o m 31/
Jag sökte på Stockholms central... Men ja, när jag provade söka på city nu så går det?
lite smått lurigt bara, undra om nån kommer stå nere vid city och vänta på tåget i så fall? 

Besök gärna min hemsida http://www.jowahlen.se!
Vilka vagnar hade skribenten tänkt att trafiken ska utökas med?Hans Wibacke skrev:Omedelbart är lite väl optimistiskt. För övrigt tar jag fortfarande inte ställning till "den här lösningen". Jag avvaktar Trafikverkets optimering av Citybanans signalsystem (hösten 2021) och hoppas att SL kan dra nyttja av den redan i T22.Enceladus skrev:Fördelen med den här lösningen är att den kan genomföras omedelbart. Andra lösningar kräver tid, men behovet finns redan nu. Egentligen är det enda alternativet att hänvisa resenärerna till egna fordon på motorvägarna...Hans Wibacke skrev:Tja, då blir det lättare om de nya vagnarna inte behöver passa plattformsdörrarna vid City och Odenplan... Kanske kunde TF/SL hyra in några extra vagnar för detta ändamål? Jag tar inte ställning till om detta är en bra idé eller inte.