SL linje 145

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
TKO
Inlägg: 10264
Blev medlem: torsdag 05 september 2002 12:29
Ort: Årsta

SL linje 145

Inlägg av TKO »

Den senaste tiden har det varit en hel del diskussioner både om Årstadal (ligger det i Årsta?) och buss 145 (resandet har ökat enormt).

Förra veckan när jag varit på en inköpsresa till Liljeholmen (jodå, både Apoteket Göken och det vanliga apoteket) bestämde jag mej för att istället för Tvärbanan ta buss 145 till Årstaberg - som en liten fältstudie. En suddig interiörbild:
145.jpg
145.jpg (153.53 KiB) Visad 2776 gånger
När vi lämnade Liljeholmen var det 9 personer i bussen - kanske inte så dåligt för en tur mitt på dan, jag tror det var straxt före lunch. Och medan övriga turer jag sett på väg till Liljeholmen kördes med boggievagnar var detta en kort buss.

Men av de 9 personerna var 5 stycken SL-personal, 1 förare och 4 biljettkontrollanter. Det kändes kanske som lite överdrivet, men kontrollen gick i varje fall fort. Vad jag förstog hade alla resenärer giltiga färdbevis.

När jag sedan fortsatte med buss 160 från Årstaberg gjorde jag det i sällskap med två av kontrollanterna, och jag fick visa mitt kort igen. De övriga två vände vad jag kunde se tillbaka med 145:an.

Ja det var ett äventyr, tror jag tar Tvärbanan nästa gång!

eder årstalivsskildrare
Thomas K Ohlsson
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Användarens profilbild
Stefan Widén
Inlägg: 3018
Blev medlem: söndag 01 september 2002 23:09

Re: SL linje 145

Inlägg av Stefan Widén »

TKO skrev:Den senaste tiden har det varit en hel del diskussioner både om Årstadal (ligger det i Årsta?) och buss 145 (resandet har ökat enormt).

Förra veckan när jag varit på en inköpsresa till Liljeholmen (jodå, både Apoteket Göken och det vanliga apoteket) bestämde jag mej för att istället för Tvärbanan ta buss 145 till Årstaberg - som en liten fältstudie. En suddig interiörbild:
145.jpg
När vi lämnade Liljeholmen var det 9 personer i bussen - kanske inte så dåligt för en tur mitt på dan, jag tror det var straxt före lunch. Och medan övriga turer jag sett på väg till Liljeholmen kördes med boggievagnar var detta en kort buss.

Men av de 9 personerna var 5 stycken SL-personal, 1 förare och 4 biljettkontrollanter. Det kändes kanske som lite överdrivet, men kontrollen gick i varje fall fort. Vad jag förstog hade alla resenärer giltiga färdbevis.

När jag sedan fortsatte med buss 160 från Årstaberg gjorde jag det i sällskap med två av kontrollanterna, och jag fick visa mitt kort igen. De övriga två vände vad jag kunde se tillbaka med 145:an.

Ja det var ett äventyr, tror jag tar Tvärbanan nästa gång!

eder årstalivsskildrare
Thomas K Ohlsson
Spårvagn är alltid bäst! :D
Infrastrukturchef med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Skriv svar