Det är väl sannolikt bussarnas höga komfort resenärerna uppskattar mer än att de har två våningar!Enceladus skrev:Jag tycker att följande stycke förtjänar lite extra uppmärksamhet:
Den fria rörligheten har gjort det väldigt enkelt för vanliga människor att jämföra kollektivtrafiken i olika regioner. Det som är en dogm i en region kan visa sig vara ett dåligt skämt i en annan. I många regioner har det varit en dogm att dubbeldäckare inte fungerar i stadstrafik. Denna dogm blir dock allt svårare att försvara när en allt större del av befolkningen har sett sanningen i London med sina egna ögon.Föli skrev:Dubbeldäckare har inte tidigare använts i Finland i lokaltrafik. Ute i världen används de i London och bland annat Amsterdam och Berlin. Närmaste dubbeldäckare finns i Stockholm där de har trafikerat mellan Stockholm och Norrtälje redan i åtta år.
Det hjälper inte att huvudstaden i grannlandet i väster har statistik som svart på vitt visar att resenärer uppskattar dubbeldäckare. Ända sedan dubbeldäckarna infördes på linje 676 har Norrtälje haft högst kundnöjdhet i Stockholm. Detta trots att motsvarande linjer till andra orter i regionen har något högre turtäthet. För många kan det då vara svårt att motstå frestelsen att vinna popularitet genom att införa dubbeldäckare...
Sätt dubbeldäckare med innerstadsinredning i trafiken till Norrtälje så är resenärerna garanterat inte nöjdare än andra bussresenärer!