Alla ankommande bussar töms uppe i gatuplanet. Men det är möjligt att 133:an tömmer vid tvärbanans hålplats. Annars skulle passagerarna behöva åka förbi T-banans entrén för att snurra nästan ett helt varv i rondellen och sedan åka tillbaka, fast nu innomhus.GodisP skrev: Följande har jag fått berättat för mig av de som utbildat förarna:
Ankommande linje 133 får sin ändhållplats uppe vid Tvärbanan, inte i terminalen.
Den enda linje som kommer få en någorlunda permanent hållplats i avgångshallen är 77.
Ersättningsbuss för hissbanan mot Nybohov kommer att utgå från gamla busstorget (så länge det nu finns kvar), och för tunnelbanan kommer den att gå uppe vid Tvärbanan.
Liljeholmen idag...
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Det provisoriska busstorget, som nu överges, skall bli torg och P-platser. Närmare Nybohovsbacken (och Södertäljevägen) skall ny bebyggelse uppföras. Möjligen blir det bio i dessa byggnader. Om det sedan blir butiker, bostäder eller kontor har jag ingen aning om. Karta mmSven Karlsson skrev:Vad kommer att hända med den gamla bussterminalen? Blir det bostadshus där? Dessutom, uppgången vid LIH södra kommer väl också att byggas om? Den sunkiga gamla byggnaden ser ju inte allt för rolig ut nu bredvid alla sprillans nya hus.