Stämmer men här finns kanske ett missförståndEnceladus skrev:Enligt marknadsföringen skulle en sådan ha mellanliggande stationer i Arlanda, Norrtälje, Åland, Åbo, Salo, Lojo och Esbo
Hyperloop är ej ett tåg Utan transporten sker med en POD och själva POD'en stannar ej på "mellanstationer" alltså om den marknadsförda lösningen görs som beskriven skulle vi ha
- Helsingfors - Esbo/Grankulla
- Helsingfors - Lojo
- Helsingfors - Salo
- Helsingfors - Åbo Kuppis
- Helsingfors - Åland/Föglö
- Helsingfors - Norrtälje
- Helsingfors - Arlanda
- Helsingfors - Stockholm C
- ....
- Norrtälje - Arlanda
- Norrtälje - Stockholm C
- Arlanda - Stockholm C
Sedan kan man i fråga sätta om verkligen alla stationer skall byggas ut eller om man kunde stryka några, t.ex, Esbo och Lojo. Vidare är Helsingfors/Vanda flygplats ej med fastän den fanns i den ursprungliga marknadsföringen. Alltså planen måste utvecklas
Har själv tänkt mig att på POD stationen (=ändhållplatsen) står ett antal PODer färdiga och när PODen har tillräckligt många registerarade passagerare avgår den eller om tidpunkten för avgång infaller och minst en registrerad passagerare finns.
Servicen är typ 24/7 och hellt automatiserad
Lade fram i tiderna (i annan tråd) plan på tåg mellan Helsingfors och Stockholm via Åland, men restiden blev nästan två timmar utan att stanna vid mellanstationer (kartorna funktionerar ej mera på grund av Google kräver betalning för sina kartor ). Strök Websidorna.