Göteborg: Linnégatan Karlssons garage

Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Fredrik E
Inlägg: 2298
Blev medlem: måndag 22 september 2003 19:17
Ort: Göteborg
Kontakt:

Göteborg: Linnégatan Karlssons garage

Inlägg av Fredrik E »

Ett höjdarställe med god mat och bra sortiment på maltdrycker.
Billigt är det oxå.
:D
Användarens profilbild
trafikbefäl
Inlägg: 250
Blev medlem: söndag 16 februari 2003 4:58

Re: Göteborg: Linnégatan Karlssons garage

Inlägg av trafikbefäl »

Grovsnus skrev:Ett höjdarställe med god mat och bra sortiment på maltdrycker.
Billigt är det oxå.
:D
Bra utsikt över den lokala spårvagns- och busstrafiken oxå!
rojo
Inlägg: 121
Blev medlem: onsdag 17 december 2003 23:46
Ort: Fyrktorget
Kontakt:

Inlägg av rojo »

Där befann jag mig på valborgsmässoafton. Köttbullarna rekommenderas varmt sedan många år tillbaka. Dock gick diskmaskinen sönder senast, så det blev ingen mat där.
Användarens profilbild
Fredrik E
Inlägg: 2298
Blev medlem: måndag 22 september 2003 19:17
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

rojo skrev:Där befann jag mig på valborgsmässoafton. Köttbullarna rekommenderas varmt sedan många år tillbaka. Dock gick diskmaskinen sönder senast, så det blev ingen mat där.
Kan bara hålla med, Strömmingen och den annars varierande menyn är utsökt.
Dyraste rätten ligger på 129 riksdaler.
Mycket mat på tallriken för en billig kostnad samt då den goda maltdrycken(Boston Ale, Staro m.m.) :) .
Användarens profilbild
Reimersholme71
Inlägg: 2427
Blev medlem: söndag 20 juli 2003 15:06
Ort: Folkbåten S 772
Kontakt:

Strömming?!?

Inlägg av Reimersholme71 »

Grovsnus skrev:Kan bara hålla med, Strömmingen och den annars varierande menyn är utsökt.
Dyraste rätten ligger på 129 riksdaler.
Mycket mat på tallriken för en billig kostnad samt då den goda maltdrycken(Boston Ale, Staro m.m.) :) .
Strömming?!?!? :?: :?: Det vill säga sill, Clupea harengus, landad norr om Kristianopel?

Varför skicka efter fisk med lastbil från östkusten när man kan få den färsk i fiskhamnen? Linje 3 och 9 går dit, vill jag minnas... :wink:

Martin
Byt politik - inte klimat!
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: Strömming?!?

Inlägg av 2763 »

Reimersholme71 skrev:
Grovsnus skrev:Kan bara hålla med, Strömmingen och den annars varierande menyn är utsökt.
Dyraste rätten ligger på 129 riksdaler.
Mycket mat på tallriken för en billig kostnad samt då den goda maltdrycken(Boston Ale, Staro m.m.) :) .
Strömming?!?!? :?: :?: Det vill säga sill, Clupea harengus, landad norr om Kristianopel?

Varför skicka efter fisk med lastbil från östkusten när man kan få den färsk i fiskhamnen? Linje 3 och 9 går dit, vill jag minnas... :wink:

Martin
På Göteborgs fiskauktion bedrivs ej minuthandel. Bättre att ta linje 3, 6, 9, 11 till Järntorget och knalla till Feskekôrka, annars blir sîlla dyr.

För att besvara din fråga om fisk från Ostkusten så måste ju något gå med de annars tomma fiskbilarna med torsk, hummer, havskatt och andra utsjödjur som här betraktats som andrasortering (de bästa primörerna behåller vi givetvis själv) :lol:

/Tony
Med reservation för tyckfel.
Användarens profilbild
Fredrik E
Inlägg: 2298
Blev medlem: måndag 22 september 2003 19:17
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

makrillen går i säsonger.
Vill man fiska det själv är mitt tips Bron över Oslofjorden till Ulvöya utanför Oslo där man om en vecka kan börja håva in makrill fram till första veckan i juni.
Det fanns dagar då vi i brist på annat bara åkte dit och drog upp varsin makrill för att sen direkt åka hem och tillreda den.

Körde en linje 11 förbi Homansbyen och då makrillen fanns inne erbjöd helt plötsligt en kinesrestaurang färsk makrell på menyn.
Bara att småle och ropa ut nästa hållplats på Göteborska. :D

trevlig sommar!
tomsa
Inlägg: 544
Blev medlem: lördag 07 september 2002 19:42
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av tomsa »

Grovsnus skrev: Körde en linje 11 förbi Homansbyen och då makrillen fanns inne erbjöd helt plötsligt en kinesrestaurang färsk makrell på menyn.
Bara att småle och ropa ut nästa hållplats på Göteborska. :D

trevlig sommar!
Nasta Makrellbäcken eller vaddå? :)
- tomsa
Leg Spvf i GBG
Skriv svar