Spårvagn i Göteborg (bild + fråga)

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: Mitt bidrag

Inlägg av 2763 »

Jens skrev:Jag köper inte den där förklaringen med nos och svans. Det kanske är så de tänkte, men hallå! Runtomreklam förekommer ju pratiskt taget överallt i t ex Tyskland. Jag har aldrig hört talas om att folk misstog spårvagnen för något annat. Fångigheter. Reklammålning är bra - om det är snyggt!
Det var väl ett väldigt konstigt sätt att resonera. Det hadlar inte om vad som gäller i Tyskland. F.ö. hur kan du vara säker på vad som inte har hänt bara för att du inte hört talas om det, "Herr Messerschmidt in kollision mit Tram deswegens er hat es für ein Milchpakete verwechselt" är ju knappast en tidningsrubrik som du ser, än mindre hör om.

Säkerhet är något som är lokalt - inte globalt, vad som fungerar och är säkert i en stad är kanske att leka med döden i en annan.

Låt dem på spårvägen som har ansvar för säkerhet sköta sitt jobb - du har inte bakgrunden till deras beslut. Du har inte kollissionutredningar - det har de! Och tro inte att bara för att du inte "hört" om något så har det inte hänt, då räcker det att hålla för öron och ögon så finns det inget ont i världen! :wink: :wink:

Min åsikt om reklam? Gärna i begränsade ramar på vagnens utsida och i vagnens tak invändigt, men folierade vagnar? Nej Tack. Det är en spårvagn - inte en reklampelare från ARE-bolagen. Reklamfoliering kan mycket väl vara snygg, men den hör som sagt inte hemma på en spårvagn eller för den delen en buss!

/Tony
Med reservation för tyckfel.
Björn J.
Inlägg: 2624
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:30
Ort: Härlanda

Inlägg av Björn J. »

Tony M. skrev: Min åsikt om reklam? Gärna i begränsade ramar på vagnens utsida och i vagnens tak invändigt, men folierade vagnar? Nej Tack. Det är en spårvagn - inte en reklampelare från ARE-bolagen. Reklamfoliering kan mycket väl vara snygg, men den hör som sagt inte hemma på en spårvagn eller för den delen en buss!
Ännu värre ser faktiskt GS färdtjänstbussar med helreklam på bakdörrarna ut, då dessa är av franskt eller tyskt fabrikat (Renault och VW) och designade med runda hörnen blir det veck och bubblor i folien...

Bj.
Vadå jag dyster?
Skriv svar