Tvärbanan vid Ulvsunda
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Tvärbanan vid Ulvsunda
Att det står still har jag förstått, men hur ser planen på avgreningen ut? Planfri eller i plan?
Avgreningen blir i plan. Sen går banan planskilt över Ulvsundavägen.LasseW skrev:Att det står still har jag förstått, men hur ser planen på avgreningen ut? Planfri eller i plan?
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
-----------------------
Var sak på sin plats.
Så blir det (tyvärr). Har inte sett den konkreta planen än men man kunde ju önska att den utformades så att vagnbyte med trafikanter kan ske i valfri riktning vid Norra Ulvsunda station, exempelvis genom tre spår med mittplattformar, eller liknande. Tyvärr blir det nog inte så heller.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Planfri = utan plan?!?
Nå. I körriktning söderut kommer vagnbyte att kunna ske över plattform men inte norrut.
Nå. I körriktning söderut kommer vagnbyte att kunna ske över plattform men inte norrut.
Har någon typ av arbete startats upp efter politikernas första spadtag? Finns det någon spårritning över Ulvsunda området där man ser hur avgreningen skall se ut?
Upprepar frågan. Händer det något sedan politikerna glänste?
Senast redigerad av LasseW den onsdag 06 juni 2018 16:39, redigerad totalt 1 gånger.
Poliserna?!?LasseW skrev:Upprepar frågan. Händer det något sedan poliserna glänste?
Men ja, det händer saker. Vilket kvartal som helst kommer det att påbörjas spårarbeten!
-
Jag har inte vandrat längs hela sträckan och kollat vad som pågår. Men i Kavallerivägen (Rissne) har stolpfundament placerats i alla fall. Någon som är bra på att dokumentera borde kanske starta en tråd som följer detta bygge.
Fotodokumentation skulle uppskattas!