Forumet synskt?

Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Om själva Forum. Personalen försöker svara på alla frågor.
Allmänna forumregler
pjotor
Inlägg: 8
Blev medlem: söndag 01 oktober 2017 14:56

Forumet synskt?

Inlägg av pjotor »

Kanske vore lämpligt att justera för vintertid? Ser inte så seriöst med inlägg skrivna en timme fel. Visst kan jag ställa in tiden själv, men för folk utifrån och om man inte loggar in är tiden på inlägg fel.

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ] står det som oinloggad, och det är fel.
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: Forumet synskt?

Inlägg av 2763 »

Det är du själv som gör inställningen i din profil. Då kan den som skriver från USA, eller Nordkorea få lokal tid.
Med reservation för tyckfel.
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Forumet synskt?

Inlägg av LÅ1 »

2763 skrev:Det är du själv som gör inställningen i din profil. Då kan den som skriver från USA, eller Nordkorea få lokal tid.
Den oinloggade kan väl inte göra inställningar. Eller kan man det?
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Re: Forumet synskt?

Inlägg av 2763 »

LÅ1 skrev:
2763 skrev:Det är du själv som gör inställningen i din profil. Då kan den som skriver från USA, eller Nordkorea få lokal tid.
Den oinloggade kan väl inte göra inställningar. Eller kan man det?
Det ser inte ut som om man kan det. Sen är väl frågan om man ska det också. Som det är nu står det uttryckligt längst ner på sidan att det är UTC +1 [Sommartid] som är basen för tidsangivelsen. Då har man väl, som oinloggad att rätta sig efter det tänker jag.

//T
Med reservation för tyckfel.
Användarens profilbild
mjtag
Inlägg: 1550
Blev medlem: söndag 14 december 2003 14:53
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Forumet synskt?

Inlägg av mjtag »

Hejsan!
Användarna kan ställa in sina egna tidsinställningar i sin kontrollpanel under inställningar. Där bockar man av sommartiden vilket alla bör göra nu.

När man är inloggad så styrs klockan av ens egna inställningar medans när man besöker forumet som gäst, d.v.s. oinloggad så styrs klockan av forumets inställningar som forumadministratören ställer in. I skrivande stund är detta inte gjort men ordnas säkert inom kort.

Ha det bra.
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Användarens profilbild
Kantorn
Inlägg: 7477
Blev medlem: tisdag 01 mars 2005 10:23
Ort: Ryssby

Re: Forumet synskt?

Inlägg av Kantorn »

Eller så kan man göra som jag, läsa inlägg och skriva inlägg, utan att direkt bry sig om hur mycket klockan är eller borde vara. Jag har nog aldrig rört tidsinställningen.
Professionell tyckare
Skriv svar