Søndag 1. juni - Ekebergbanen 100 år markeres på Holtet
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Søndag 1. juni - Ekebergbanen 100 år markeres på Holtet
Søndag 11. juni kl. 13 - 16 markeres Ekebergbanens 100 års-jubileum på Holtet trikkebase i Oslo. Arrangører er Sporveien, Ruter# og Lokaltrafikkhistorisk Forening / Sporveismuseet.
Re: Søndag 1. juni - Ekebergbanen 100 år markeres på Holtet
LTF / Sporveismuseets vogn 1011 fra 1952 dannet et naturlig midtpunkt for arrangementet. Vogna hadde fått en lettere oppussing i forkant av jubileet.
- Stefan Widén
- Inlägg: 3018
- Blev medlem: söndag 01 september 2002 23:09
Re: Søndag 1. juni - Ekebergbanen 100 år markeres på Holtet
Var vagnen körbar och fick den köra?
Stefan
Stefan
Infrastrukturchef med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Re: Søndag 1. juni - Ekebergbanen 100 år markeres på Holtet
Vagnen har en intressant dörrsättning!
Var det "rörlig(a) konduktör(er)" eller fast placerad vid det mittersta dörrparet?
/TKO
Var det "rörlig(a) konduktör(er)" eller fast placerad vid det mittersta dörrparet?
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Re: Søndag 1. juni - Ekebergbanen 100 år markeres på Holtet
1011 var teknisk kjørbar men man manglet nødvendige papirer fra Tilsynet. Det er håp om at disse vil komme i nær fremtid.
Ekebergbanen hadde gående konduktør. Men også en konduktørplass ved siden av inngangsdørene der han kunne sitte når det ikke var noen billetter som skulle selges. Konduktørplassen er på innsiden ved det første store vonduet til høyre for dørene. Dvs. foran.
Vogntypen var i ordinær drift til september 1974.
Ekebergbanen hadde gående konduktør. Men også en konduktørplass ved siden av inngangsdørene der han kunne sitte når det ikke var noen billetter som skulle selges. Konduktørplassen er på innsiden ved det første store vonduet til høyre for dørene. Dvs. foran.
Vogntypen var i ordinær drift til september 1974.