
Vid vändspåret efter hpl. Sickla Udde har en mängd rostig sträckmetall dumpats. Även gångbyggorna är klädda med sträckmetall, oklart varför.

Den sk. raketrampen, även tidigare avbildad i olika byggnadsskeden. Påldäcket är gjutet och fyllnadsmassor pålagda.

Det gjuts mer för passagen över väg 260/Sicklavägen upp mot Uddvägen.

Området mellan väg 260 och Uddvägen omdanas nu fullständigt, men något hållplats blir det inte just här.

Underlaget för spårbyggnaden upp längs Uddvägen varierar som synes en del.

I kröken vid Uddvägens slut, upp mot tråget längs Värmdövägen, har formsättningen bara börjat

men längre upp gjuts det för fullt på trågets bottenplatta.

Upp emot Sickla Industriväg är plattan redan färdig och formsättningen för stödmurarna pågår


Spårporten/betongtunneln under Sickla Industriväg är delvis färdiggjuten. Förmodligen avser man att provisoriskt dra den gång- och cykelväg som för tillfället återstår av Sickla Industriväg över den färdiggjutna tunneldelen,

så att den kvarvarande vägbanken kan schaktas undan. Det är tydligen Mackes gräv som ska göra jobbet


PÅ själva stationsområdet vid Sickla syns ännu inte så mycket mer, jämfört med tidigare. Rimligen bör en hel del jobb göras när trafiken på SB stängs av i sommar.

Madame Chartins vision av den kommande stationsområdet.