Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
daniel_s skrev:Håhåjaja. Hittills har vi inte sett någon som fått slut på gnisslet. Eller jo, det har vi nog, fast de brukar alltid spara in på någonting så småningom så att det gnisslar igen...
Lösningen som tillämpats i Helsingborg, Malmö, Karlskrona, Jönköping, Ulricehamn, Uppsala, Gävle, Sundsvall, Kiruna får ju slut på gnisslet....
Senaste nytt om rostsanering. tagen ur ett nyhetsbrev från GS
"Avtalet med Hagalund avslutades under 2015 och ett nytt avtal har
nu upphandlats.
Under v 25 passerade tidsfristen för övriga parter i upphandling att överklaga beslutet och avtalet skrevs under v 26.
Namnet Cegelec är troligtvis bekant för många då det är de som har bytt styrsystem på M31.
Hur avtalet ser ut eller vilka delar som kommer att ingå, har vi ingen information om i dagsläget. "
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
alex87 skrev:Senaste nytt om rostsanering. tagen ur ett nyhetsbrev från GS
"Avtalet med Hagalund avslutades under 2015 och ett nytt avtal har
nu upphandlats.
Under v 25 passerade tidsfristen för övriga parter i upphandling att överklaga beslutet och avtalet skrevs under v 26.
Namnet Cegelec är troligtvis bekant för många då det är de som har bytt styrsystem på M31.
Hur avtalet ser ut eller vilka delar som kommer att ingå, har vi ingen information om i dagsläget. "
alex87 skrev:Senaste nytt om rostsanering. tagen ur ett nyhetsbrev från GS
"Avtalet med Hagalund avslutades under 2015 och ett nytt avtal har
nu upphandlats.
Under v 25 passerade tidsfristen för övriga parter i upphandling att överklaga beslutet och avtalet skrevs under v 26.
Namnet Cegelec är troligtvis bekant för många då det är de som har bytt styrsystem på M31.
Hur avtalet ser ut eller vilka delar som kommer att ingå, har vi ingen information om i dagsläget. "
Så M32 blir trolig sendt til Tsjekkia de også?
Andreas
Ja precis, som jag förstått rätt så när sista M31 kommer tillbaka så börjar man med M32.
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
alex87 skrev:Senaste nytt om rostsanering. tagen ur ett nyhetsbrev från GS
"Avtalet med Hagalund avslutades under 2015 och ett nytt avtal har
nu upphandlats.
Under v 25 passerade tidsfristen för övriga parter i upphandling att överklaga beslutet och avtalet skrevs under v 26.
Namnet Cegelec är troligtvis bekant för många då det är de som har bytt styrsystem på M31.
Hur avtalet ser ut eller vilka delar som kommer att ingå, har vi ingen information om i dagsläget. "
Cegelec tillverkar förvisso de aktuella utrustningarna och står säkert för konstruktionen för varje aktuell spårvagnstyp, men själva arbetet får man ju förmoda, kommer att utföras av Ekova i den stora verkstaden i Ostrava. De var ju där ombyggnad och revision av M31 gjordes.
Andy skrev:Når jeg har lest avisartikkler om det, så virker det som M32 har mest problemer med vognkassen, men hvordan er det med det elektriske og mekaniske?
Andreas
Förutom MÅNGA skruvar lösa på flertal ställen och mysko elfel på somliga vagnar... - Så är de helt upp till förväntan med något från Ansaldo
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Läste idag att 405 och 458 är i Ostrava, frågan är varför 458 är där om även den är väldigt angripen av rost, eller att den är exempel över hur 405 bör se ut efteråt.
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
I morse verkade M32 407 antingen lastas eller lossas vid Vagnhallen Gårda. Förmodligen lastning, det stod ett par följebilar och vägtrafikledarbilar uppställda vid hallen.
Kan det eventuellt kommit hem en vagn från tjeckien samtidigt?