Du har säkert rätt. Nyttan av att gå till T-centralen kommer helt klart att klå alla andra alternativ. Problemet som jag ser det är att det behövs fler knytpunkter i systemet för att avlasta infarkten på T-centralen (speciellt plattformarna röd/grön). Någon gång måste detta förändras. Dilemmat är att allt eftersom knytpunkten vid T-centralen blir viktigare på andra knytpunkters bekostnad kommer incitamentet att dra alla linjer radiellt bli större och större. Detta illustreras med all tydlighet med din anmärkning att även "lila linjen" skulle gå till T-centralen. Detta skulle helt gå emot den eventuella lilla nytta (och det uttalade behovet) denna linje skulle få, dvs att avlasta T-centralen.AdrianLangemar skrev:Det är mycket bättre att förlänga Roslagsbanan till City, dit de flesta vill. Samma sak med Lila linjen för övrigt.
Sedan är jag inte sen att erkänna att jag av pur egennytta gärna ser att både Odenplan och framförallt Fridhemsplan blir viktiga omstigningsstationer...