Trikk i Valdres?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Trikk i Valdres?
Det gikk en periode rykter om Duisburg sin Variobahn var solgt til en kreativ sjel i Valdres.
Er det vogna på plass nå?
Er det vogna på plass nå?
- Nils Carl Aspenberg
Re: Trikk i Valdres?
Ikke det jeg vet. Jeg står i kontakt med Blickpunkt Strassenbahns lokale Duisburg-redaktør, og han har lovet å si fra når vognen går nordover.
Er det noen tvil om det? Er det ikke bekreftet at Norbert har kjøpt kjerra?martinl skrev:Om.........
Har ingen forutsetninger, men jeg tror aldri den kommer til Valdres.
Desverre:-)
Vogna er såvidt jeg forstår allerede kjøpt og reglene om åpent kjøp og angrefrist gjelder neppe slike anskaffelser.martinl skrev:Har ingen forutsetninger, men jeg tror aldri den kommer til Valdres.
Det blir spennende å se utfallet.
- Nils Carl Aspenberg
Jeg tror det er ganske sikkert at vognen kommer til Valdres. Vognen er en feilinvestering som Duisburg helst vil bli kvitt. Den har ikke vært brukt på flere år og det er heller ingen planer om å kjøpe flere, så et salg lyder derfor fornuftig. Den er jo i samme kategori som de fire prototypene som Norrköping kjøpte.
30. april ble følgende postet på forumet til http://www.strassenbahn-duisburg.de/Nils Carl Aspenberg skrev:Jeg tror det er ganske sikkert at vognen kommer til Valdres.
Dette er selvsagt kun spekulasjoner men det blir spennende å se om Norbert noen gang får trikken sin..Habe sie Anfang der Woche noch im Betriebshof gesehen, dort wo sie immer steht und morgen beginnt ja schon der Mai. Ist der vermeintliche Käufer etwa abgesprungen???
- Nils Carl Aspenberg
Transport er bestilt til august. Vognen skal få 80 meter skinnegang å kjøre på. Så det blir Nordens korteste sporvei.
det blir spennnende.Nils Carl Aspenberg skrev:Transport er bestilt til august. Vognen skal få 80 meter skinnegang å kjøre på. Så det blir Nordens korteste sporvei.
Kan man benytte VRR-billetter?
-
1-zon biljett borde gälla, förmodar att Tages Karte inte kommer att finnas...Yngve skrev:det blir spennnende.Nils Carl Aspenberg skrev:Transport er bestilt til august. Vognen skal få 80 meter skinnegang å kjøre på. Så det blir Nordens korteste sporvei.
Kan man benytte VRR-billetter?
- Nils Carl Aspenberg
Det blir sikkert 0-takst
Hva er siste nytt? Jeg leste i et tysk forum at vogna var lastet på trailer i begynnelsen av desember. Er fortsatt Valdres målet?
Yngve
Yngve
- Nils Carl Aspenberg
Det var meningen. Så den må for lengst være kommet frem.
Re: Trikk ikke i Valdres?
Etterrettelige kilder i søsterforum tilsier at Variobahn-vogna ikke har kommet til Valdres men fortsatt befinner seg i Ruhr-området.
Senast redigerad av Yngve den fredag 11 mars 2016 16:06, redigerad totalt 1 gånger.
- Nils Carl Aspenberg
Den etterrettelige kilden heter visst Nils Carl. Det var meningen at Variobahnen skulle fraktes direkte til Valdres. Men det viste seg å være problematisk med en så lang lastebil på bygdeveiene i Valdres. Derfor måtte man utsette transporten til Valdres. Vognen ble fraktet til Daimex sitt nye anlegg i Tyskland, som ligger i Werner von Siemens strasse 7 i Wesel. Vognen vil bli fraktet til Valdres i to deler, men da trengs en ekstra dummiboggi, som nå er bestilt. Men transporten er nå planlagt til 2017, for at anlegget i Valdres skal være mer ferdig. Vognen er nå blitt lakkert.
Takk for oppklaringen... På bygdeveiene i Valdres kommer selv en leddvogn til kort......Nils Carl Aspenberg skrev:Den etterrettelige kilden heter visst Nils Carl. Det var meningen at Variobahnen skulle fraktes direkte til Valdres. Men det viste seg å være problematisk med en så lang lastebil på bygdeveiene i Valdres. Derfor måtte man utsette transporten til Valdres. Vognen ble fraktet til Daimex sitt nye anlegg i Tyskland, som ligger i Werner von Siemens strasse 7 i Wesel. Vognen vil bli fraktet til Valdres i to deler, men da trengs en ekstra dummiboggi, som nå er bestilt. Men transporten er nå planlagt til 2017, for at anlegget i Valdres skal være mer ferdig. Vognen er nå blitt lakkert.
Anlegg? Bygger han også er kjørbart anlegg?
-
Jag har i alla fall åkt bakom en Di3 till Valdres/Fagernes och tillbaka till Eina, numera är halva banan historia.
- Nils Carl Aspenberg
Variobahnen skal stå i en hall med 80 meter lengde. Der skal den kunne kjøres.