Tunnel under Fehmarn bält

Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik.Allmänna forumregler
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Tunnel under Fehmarn bält

Inlägg av LÅ1 »

Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Tunnel under Fehmarn bält

Inlägg av LÅ1 »

"'Tunneln under Fehmarn Bält ritar om kartan, inte bara i Öresundsregionen utan också för hela Sverige.'"

Ingressen lyder: "Utan investeringar i vägar och järnvägar på den svenska sidan av Öresund uteblir till stor del de positiva effekterna av Fehmarn Bält-tunneln för Sverige.
Det skriver de två riksdagsledamöterna Rikard Larsson (S) och Mats Persson (FP).
"
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
C12C3C3C12
Inlägg: 2077
Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50

Re: Tunnel under Fehmarn bält

Inlägg av C12C3C3C12 »

Kommer att sakna dom 50 min man har på sig att slänga i sig maten Würstchen mit Sauerkraut, auf Deuths natürlish, likadant om tunneln blir av Helsingborg-Helsingör, där jag brukar ta en fika när jag bilade ner till Berlin i stället för Trelleborg-Saßnitz.
Användarens profilbild
Kantorn
Inlägg: 7480
Blev medlem: tisdag 01 mars 2005 10:23
Ort: Ryssby

Re: Tunnel under Fehmarn bält

Inlägg av Kantorn »

C12C3C3C12 skrev:Kommer att sakna dom 50 min man har på sig att slänga i sig maten Würstchen mit Sauerkraut, auf Deuths natürlish, likadant om tunneln blir av Helsingborg-Helsingör, där jag brukar ta en fika när jag bilade ner till Berlin i stället för Trelleborg-Saßnitz.
Det är mycket i livet man saknar. Jag saknar de gamla tågen på Roslagsbanan. Men i övrigt tycker jag att de flesta moderna vagnar i både lokal, regional och rikstrafik är bättre än de gamla.
Professionell tyckare
twr
Inlägg: 8921
Blev medlem: lördag 14 november 2009 11:48

Re: Tunnel under Fehmarn bält

Inlägg av twr »

C12C3C3C12 skrev:Kommer att sakna dom 50 min man har på sig att slänga i sig maten Würstchen mit Sauerkraut, auf Deuths natürlish, likadant om tunneln blir av Helsingborg-Helsingör, där jag brukar ta en fika när jag bilade ner till Berlin i stället för Trelleborg-Saßnitz.
Du kanske får ta färjan Trelleborg-Saßnitz i fortsättningen helt enkelt? Där dröjer det nog innan det byggs en bro!
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
Skriv svar