Sträckan mellan hållplatserna Virginsgatan och Solrosgatan har blivit grön och fin. Här är det riktigt gräs och inte konstgräs som i Munkebäckstriangeln.

Hållplatserna Torp och Kålltorp har ersatts med nya hållplatslägen före korsningen med Kärralundsgatan. Det namnet är dock upptaget av en busshållplats i andra änden av gatan, så hållplatsen har namn efter Virginsgatan, som ligger på andra sidan av Munkebäcksgatan. Vid det närmaste hållplatsläget har det funnits en hållplats med samma namn tidigare. Den drogs in någon gång omkring 1990.

Linje 3 har fått ändrad körriktning i slingan och det är ingen hållplats där längre.

Byggnaden som en gång inrymde vänthall och kiosk står kvar och är nymålad. Det är ju personalrum i den också. Längre bort syns hållplatsen som används av de nattvagnar på femman som vänder här. Enligt hållplatstidtabellen ska även en tur till Östra sjukhuset på morgonen stanna där i stället för vid hållplatsen närmast i bild. Varför kan man undra. Jag har skrivit till Västtrafik och frågat. Vi får väl se om det finns någon bra (eller dålig) förklaring.

Apropå konstigheter. Spårarbetet vid Parkgatan-Viktoriagatan medför förstås att en del normala vägar blir oframkomliga. Dock kan man undra vad som menas med den här skylten. Det är inte den något märkliga formuleringen "cykel avstängd" jag främst avser, utan det faktum att skylten står på Vasagatan.

Läget för hållplatsen Skolgatan var uppe för ett tag sedan. Om jag inte minns fel så var det här den låg.