Upprustning av C20?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M224

Upprustning av C20?

Inlägg av M224 »

Hej,

Är det någon som vet hur det går med upprustningen av alla C20-vagnar som skulle starta hösten 2015. Är det fortfarande aktuellt eller har SLL avbrutit det hela?
Användarens profilbild
R.Lindmark

Re: Upprustning av C20?

Inlägg av R.Lindmark »

Midlife-uppgraderingen av C20 är fortfarande aktuell och skall som jag förstår det göras i en provisorisk verkstad i Högdalen. Jag har dock ingen aning om när den drar igång.
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Intressant. Varför inte i Hammarby?
Användarens profilbild
Hechtwagen

Inlägg av Hechtwagen »

Vild spekulation: Entreprenören som ska utföra arbetena på C20 har inte tillgång till verkstaden i Hammarby!
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

"SE BILDERNA Så blir nya tunnelbanan".
(Hittade ingen nyare t råd i ämnet.)
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
dr Cassandra Nojdh

Inlägg av dr Cassandra Nojdh »

R.Lindmark skrev:Midlife-uppgraderingen av C20 är fortfarande aktuell och skall som jag förstår det göras i en provisorisk verkstad i Högdalen. Jag har dock ingen aning om när den drar igång.
Då skulle jag, i tillägg vad hr. Lindmark skriver, vilja fråga om hr. Lindmark känner till om det finns några motsvarande planer för vagntyp A32? Även där börjar ju de äldsta individerna närma sig 20-årsstrecket.
Så kommer turen till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin): "Låt oss tala klarspråk och rinna ut i sanden".
Skriv svar