Gäster på Tub1...

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Gäster på Tub1...

Inlägg av Bussmicke »

Med anledning av höstlöven går C6 m.m. på Tub1.
Dessa tog jag idag.
Har Bruse tagit något?
/MN

C6H 2745 i Kristineberg
Bild
C6H 2747 vid Thorildsplan
Bild
C6H 2770 vid Gullmarsplan
Bild
C6H 2696 vid Gullmarsplan
Bild
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
BaardB
Inlägg: 1765
Blev medlem: fredag 06 september 2002 7:19
Ort: Oslo, utflyttet fra Trondheim!
Kontakt:

C6

Inlägg av BaardB »

Hva er det som gjør det med C6 på tub 1 så spesielt? For meg ser de ganske så lik ut med resten av vognparken?

/Baard
Användarens profilbild
leifd
Inlägg: 4554
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 13:19
Ort: Norrköping
Kontakt:

C6

Inlägg av leifd »

Kanske tur att det finns lite gamla skrothögar kvar, när många nya fina tysta bekväma vagnar är inkallade till hjulsvarven.

Tur också för trafikanterna att det inte händer så ofta, så de slipper åka i dessa slamrande, skrikande och skuttande vagnar.

//Leif D
Användarens profilbild
AeroSol
Inlägg: 138
Blev medlem: fredag 04 oktober 2002 22:51
Ort: Rönninge, Stockholm

Re: C6

Inlägg av AeroSol »

Baard Belsaas skrev:Hva er det som gjør det med C6 på tub 1 så spesielt? For meg ser de ganske så lik ut med resten av vognparken?
/Baard
Numera körs endast C20 på gröna linjen. (vanligtvis.)

C6:an är den äldsta vagntypen som rullar idag, med drygt 30 år på nacken. Den liknar i mångt och mycket andra Cx:or, d.v.s. förarplatsen i mitten, men den saknar dock tyristor.

C6:an kör vanligtvis på röda och blå linjen.
Leif D skrev:Tur också för trafikanterna att det inte händer så ofta, så de slipper åka i dessa slamrande, skrikande och skuttande vagnar.
Instämmer. Det är precis ingen nostalgikänsla som infinner sig när man knölar sig in i en överfull Cx:a på T-centralen kl 8:30 en måndagmorgon. Men iallafall har jag lärt mig var dörrarna stannar... :D

/Anders
Skriv svar