C12 1001 i Gamla stan 11/6 1992

C5 2906 i Ropsten 31/7 1990
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Ett skip-stoptåg...Bussmicke skrev:
Var det därför de kallades spöktåg?Bobjörk skrev:Ett skip-stoptåg...Bussmicke skrev:
F.ö: graferna kommer...
Bucklig på taketbruse skrev:Samma plats, inte samma vagn, 3 år senare
Tycker att taket ser hyfsat buckligt ut nu medReimersholme71 skrev:Bucklig på taketbruse skrev:Samma plats, inte samma vagn, 3 år senare
- men nu är den fixad och står i Norrland någonstans...
![]()
M
Du kanske skulle skrivit:Anonymous skrev:Jag skulle skrivit:Jag skrev:![]()
Någon som hur 2906 fått sina bucklorna på taket?
![]()
Någon som hur 2901 fått sina bucklorna på taket?
Måste varit väldigt morgontrött den dagen!Axel skrev:Du kanske skulle skrivit:Anonymous skrev:Jag skulle skrivit:Jag skrev:![]()
Någon som hur 2906 fått sina bucklorna på taket?
![]()
Någon som hur 2901 fått sina bucklorna på taket?
Någon som vet hur 2901 fått sina bucklorna på taket? ?
Intressant fråga, är det någon som vet?
undrar
Axel
Nja. Fritt ur minnet har jag för mig att de var i grått och grönt, rättelse motages gärna. Dessutom med ganska dålig belysning, som om jag minns rätt blinkade ganska kraftigt när vagnen inte hade ström. Ganska spöklik invändigt också, kan man säga om man så vill.Micke skrev:Tror den är identisk med C4ornasBjörne skrev:någon som har en interiörbild från en C5?
-trodde det var någon som försökt få ut pant för den i någon returburksautomat.901 halkade en vinter på 80talet in i porten på sp12n i Na.
Här märks det mycket väl hur mycket "mjukare" aluminum plåten var än vanlig plåt, 901 är ju ensam om att ha "halkat" in i portarFd Rep skrev:901 halkade en vinter på 80talet in i porten på sp12n i Na.
Intiören i C5 liknade orginalinteriören i C4, men med en hel del undantag:GN skrev:Nja. Fritt ur minnet har jag för mig att de var i grått och grönt, rättelse motages gärna. Dessutom med ganska dålig belysning, som om jag minns rätt blinkade ganska kraftigt när vagnen inte hade ström. Ganska spöklik invändigt också, kan man säga om man så vill.Micke skrev:Tror den är identisk med C4ornasBjörne skrev:någon som har en interiörbild från en C5?
-trodde det var någon som försökt få ut pant för den i någon returburksautomat.901 halkade en vinter på 80talet in i porten på sp12n i Na.
vänligen
/GN