Då skulle det vara möjligt att flytta planket till tomtgränsen. Hade en sån flytt bättrat sikten nämnvärt? Eller så hade man väl kunnat sänka planket. Det är väl trots allt nedre delen av planket som behövs mest?Harald skrev:Det är nog inget fel på den. Det var ju där spåren låg tidigare.Zawaq skrev:Isf. måste det vara fel på pdf-filen jag länkade i mitt förra inlägg. Enligt den så ska det vara 1-3 meter "grönyta" bakom planket vid kurvan.2763 skrev:Nja. Bakom planket är det tomtmark.
Bellevue
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Re: Bellevue
Det skulle göra rätt stor skillnad.Zawaq skrev:Då skulle det vara möjligt att flytta planket till tomtgränsen. Hade en sån flytt bättrat sikten nämnvärt?

Å andra sidan skulle det behöva vara klart högre för att dämpa buller, antagligen inte så poppis.
Enklast är väl ändå som föreslagits i tråden att antingen ordna fönster i planket, eller att ordna en rejäl spegel.
Enklast är väl ändå som föreslagits i tråden att antingen ordna fönster i planket, eller att ordna en rejäl spegel.
Fönster i planket funkar inte så bra. Den vinkeln som man tittar in i fönstret för att man i princip bara ser spegelbild, iaf om det är glas. Hur med plexiglas vet jag inte.
Professionell tyckare
100 meter upp på sträckan har man ju haft ett lägre bullerplank, ungefär på 100-150 centimeter, varför har man inte fortsatt med detta tro?
Bättre att fråga och verka okunnig, än att tiga och förbli det.