Lite senkomna bilder från SSnJ i söndags. Östra Stockholm drabbades ju av naturens krafter rejält en stund. Saltsjöbanans trafik upphörde resten av dagen. Även så slet sig en finlandsfärja och faktiskt också S/S Saltsjön från sin förtöjningar.
Stolpen står faktiskt kvar även efter reparationsarbetet.... man kan väl uttrycka sig att lagningen blev en aning kreativ.... tyvärr kommer den nog hamna absolut överst på prioriteringslistan för stolpbyte så som den ser ut nu....
Stolpen står faktiskt kvar även efter reparationsarbetet.... man kan väl uttrycka sig att lagningen blev en aning kreativ.... tyvärr kommer den nog hamna absolut överst på prioriteringslistan för stolpbyte så som den ser ut nu....
Du gjorde mig nyfiken! (Och kanske andra också.) Hur blev resultatet av lagningen? Ett provisorium av något slag?
Inte så värst egendomligt egentligen, man har riktat stolpen hjälpligt och svetsat/skruvat på några olika balkar och järn som förstärkning. Det är väl inte banans vackraste stolpe längre, men den duger till det den är till för. Tycker att Infranord verkar ha gjort ett bra jobb med att reparera kontaktledningen här, all heder åt dem
daniel_s skrev:Inte så värst egendomligt egentligen, man har riktat stolpen hjälpligt och svetsat/skruvat på några olika balkar och järn som förstärkning. Det är väl inte banans vackraste stolpe längre, men den duger till det den är till för. Tycker att Infranord verkar ha gjort ett bra jobb med att reparera kontaktledningen här, all heder åt dem
Tack för den beskrivningen.
Jag fick uppfattningen att man gjort något mer extraordinärt än så.