Göteborgsvagn i kvällsol

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Frans

Göteborgsvagn i kvällsol

Inlägg av Frans »

Bild
Bilden från den tionde oktonber i år.
Björn J.
Inlägg: 2624
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:30
Ort: Härlanda

Inlägg av Björn J. »

Intressant bildkomposition!
Kvällsljuset är ju speciellt!

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Tycker det ser ut som Ekedalsområdet?!
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Bobjörk
Inlägg: 1779
Blev medlem: torsdag 19 september 2002 15:58
Ort: Blocksignal 1L3, km 11+611 (Fsä)

Inlägg av Bobjörk »

Varför står det en lång rad med bilar i ena filen? Aväen i andra riktningen. Verkar ju inte vara parkeringar, för då skulle det ju vara rutor där, eller hur?
Bantekniker
Användarens profilbild
bruse
Inlägg: 9158
Blev medlem: fredag 31 maj 2002 8:50
Ort: Km 5+7 Vx 583 Kät (zon E2)

Inlägg av bruse »

Inte en enda bil har tända lyktor, så nog är de parkerade.
En ny modell av parkering, med bara ett långt sträck.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Där brukar det alltid stå bilar parkerade.
MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Björn J.
Inlägg: 2624
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:30
Ort: Härlanda

Inlägg av Björn J. »

Denna stadsdel var byggd innan gemene man och quinna hade bil, så parkeringar saknas i flera exemplar, därför parkeras skodor, vovosar, folkvagnar, mitsubichisar, toyotor, mazdor, saablar och annat skrot utefter gatan.

Det finns någonting som heter "boendeparkering" ett väldigt dyrt p-kort som löses årsvis eller halvårsvis.

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
AeroSol
Inlägg: 138
Blev medlem: fredag 04 oktober 2002 22:51
Ort: Rönninge, Stockholm

Inlägg av AeroSol »

Bussmicke skrev:Tycker det ser ut som Ekedalsområdet?!
Kan det närmare bestämt vara Ekedalsgatan, mellan Godhemsgatan och Majvallen, precis i svängen vid Slottsskogskolonien?? :lol:
Användarens profilbild
august
Inlägg: 806
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:55
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Göteborgsvagn i kvällsol

Inlägg av august »

Frans skrev:Bild
Bilden från den tionde oktonber i år.
Är inte rälerna väldigt djupt nedbäddade i makadam, eller skall jag skaffa glasögon??
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Tycker inte de ser nedbäddade ut, är det inte gaturäl man använt?
MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Mr. Burns
Inlägg: 1883
Blev medlem: måndag 02 september 2002 13:40
Ort: Framsidan

Inlägg av Mr. Burns »

Bussmicke skrev:Tycker inte de ser nedbäddade ut, är det inte gaturäl man använt?
MN
Mer gaturäligt än så blir det knappast. Vad gäller parkeringen är det väl helt enkelt så att platsen inte ligger i en parkeringsförbudszon och att skylten "parkeringsförbud" också saknas i föregående korsning. Rätt ovanligt att man ser sådana exempel i stadsmiljö.


/Michael
Martin Bernandersson
Inlägg: 292
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 23:51
Ort: Köln

Ett råd till Frans

Inlägg av Martin Bernandersson »

Ett råd till Frans:
Byt webbohotell. Dina bilder tar alltid en evighet att försöka ladda när man sitter med modem, och oftast laddas de inte överhuvudtaget.

/Martin
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ett råd till Frans:
Byt webbohotell. Dina bilder tar alltid en evighet att försöka ladda när man sitter med modem, och oftast laddas de inte överhuvudtaget.
Det är nog knappast mitt fel att ditt modem är långsamt. Jag har testat från annat håll än hemifrån, och tycker inte dessa bilder går långsammare att ladda än några andras.

Att göra bilderna mindre, dvs hårdare komprimerade, har jag ingen större lust med.

Denna bild kom från Utfors, och deras maskiner är kanske inte de bästa, men inte direkt långsammare än någon annan.

/Frans
Björn J.
Inlägg: 2624
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:30
Ort: Härlanda

Inlägg av Björn J. »

Jag tycker inte att Frans bilder kommer direkt långsammare än någon annans, förefaller komma med "Full parallell".
Men då är jag ju bortskämd med turbobredband, hemma, och hästspårvangnsnätverk på jobbet.

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
2763
Inlägg: 9753
Blev medlem: söndag 01 september 2002 15:19
Ort: Göte-/Helsingborg

Inlägg av 2763 »

Martin Bernardsson skrev:Ett råd till Frans:
Byt webbohotell. Dina bilder tar alltid en evighet att försöka ladda när man sitter med modem, och oftast laddas de inte överhuvudtaget.
Jag tror nog snarare att du skall fundera över din ISP, Martin.
Frans bilder kommer inte snabbare eller långsammare än någon annans.
Frans skrev: Det är nog knappast mitt fel att ditt modem är långsamt. Jag har testat från annat håll än hemifrån, och tycker inte dessa bilder går långsammare att ladda än några andras.

Att göra bilderna mindre, dvs hårdare komprimerade, har jag ingen större lust med.

Denna bild kom från Utfors, och deras maskiner är kanske inte de bästa, men inte direkt långsammare än någon annan.

/Frans
Jag tycker heller inte att du skall göra bilderna allt för små. Vill man inte vänta är det ju enkelt att skippa underforumet "Visa bilder" :wink:

Behåll ditt webhotel, det går nämligen att läsa från arbetsplatser som har porrfilter, vilket inte Telias webhotel gör... Förvisso kan man fundera i om inte spårvagnsbilder är lite åt det hållet för oss alla, men det är ju knappast så att någon tar anstöt för att man tittar på dem - spårvagnarna alltså...

/Tony
Med reservation för tyckfel.
Björn J.
Inlägg: 2624
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 22:30
Ort: Härlanda

Bilder och blundrar

Inlägg av Björn J. »

Det är ju så nu att vi borde starta en ny diskussionstråd ang. digitala bilder och hur man handskas med sådana, denna tråd, "ett-nittoåtta-tråden" och den om bildpublicernigan (efter mitt nedtramp i klaverdörrarna med takgöken), tyder ju på detta.

Nu bjuder någon på tårta här!

ha det!

Vi hörs!

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
AeroSol
Inlägg: 138
Blev medlem: fredag 04 oktober 2002 22:51
Ort: Rönninge, Stockholm

Gaturäler

Inlägg av AeroSol »

En liten fråga (så blir man klokare) :idea:
Varför använder man gaturäler när banan går på egen banvall? Varför inte vanlig (järnvägs)räls?
Skriv svar