Ja, jag vet inte om den här tråden hör hemma i bildsektionen, men jag chansar.
Jag håller i nuläget på att bygga om 4st C2 inköpta på Spårvägsmuseet så de kan rulla på Mälar Modul Mötes körningar, och tänkte då köra dem som vagnleveranser till en början. Därför letar jag efter bilder på C1 och C2 i leveransutförande. Färgbilder eller svartvitt spelar inte så stor roll då jag har en aning om ungefär vilken färg de hade.
Söker bilder på C1/C2/C3
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Söker bilder på C1/C2/C3
"Spårvagn till Ropsten! All aboard!"
Re: Söker bilder på C1/C2/C3
Utan att ha den till hands gissar jag att det finns en del matnyttigt i Bengt-Åke Rudströms ASJ-bok.
Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.
- Hechtwagen
Google bildsök och spårvägsmuseets bilddatabas torde räcka för att stilla även den mest kräsne tunnelvagnsdiggares begär! 
-
Henrik Schütz
Silvertaaaak!
HS
HS
- Hechtwagen
På de 200 första vagnarna ja, de som hade läderklädda soffor!
Tyvärr har jag inte denna bok tillhands, men tack för tipset.bark skrev:Utan att ha den till hands gissar jag att det finns en del matnyttigt i Bengt-Åke Rudströms ASJ-bok.
Google bildsök har inte varit till stor hjälp då de flesta bilderna är på veterantåget, eller så är vagnarna i SL märkning.Hechtwagen skrev:Google bildsök och spårvägsmuseets bilddatabas torde räcka för att stilla även den mest kräsne tunnelvagnsdiggares begär!
Spårvägsmuseets bilddatabas har jag dock inte tänkt på, så där får jag ta mig en titt.
Kollade precis i Vagnhallen och lade märke till att det på C2 #2051, #2120 och #2165 står "B-ände typ C3." Det är ingen som råkar ha en bild på de vagnarna?