X60 pendeltåg i Peking

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
vec
Inlägg: 237
Blev medlem: tisdag 15 juli 2003 22:41
Ort: Sundbyberg

X60 pendeltåg i Peking

Inlägg av vec »

Denna bild pryder väggarna i tunnelbanan i Peking. Mina kineiska bekanta ville först inte tro att jag kunde identifiera tågmodellen så enkelt, men efter att ha googlat fram några bilder som de fick jämföra med fick jag medhåll

Bild

Antingen har de bemödat sig att photoshoppa bort alla identifieringar och beteckningar, eller så har de hittat någon bild från innan uppmärkning (jag har sett bilder på tågen direkt efter leverans som såg ut på samma sätt)
Kjell L
Inlägg: 186
Blev medlem: tisdag 08 juni 2010 11:11

Re: X60 pendeltåg i Peking

Inlägg av Kjell L »

vec skrev:Denna bild pryder väggarna i tunnelbanan i Peking. Mina kineiska bekanta ville först inte tro att jag kunde identifiera tågmodellen så enkelt, men efter att ha googlat fram några bilder som de fick jämföra med fick jag medhåll

Bild

Antingen har de bemödat sig att photoshoppa bort alla identifieringar och beteckningar, eller så har de hittat någon bild från innan uppmärkning (jag har sett bilder på tågen direkt efter leverans som såg ut på samma sätt)
Skylten påminner om att man ska vänta på sin tur, att ställa sig i kör för på och avstigning och inte trängas.
(Man kan undra om det har något samband med att svenskarna är världsmästare i kökultur :D , eller om X60 hamnat där av en slump)

förtydligar

Kjell L
Skriv svar