Gmunden 2005

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Gmunden 2005

Inlägg av Bussmicke »

2005 besöktes Gmunden tillsammans med vännen Leif D. Troligen var det en lördag för det fanns ingen vid vagnhallen.
Snart kanske jag åker dit igen och hoppas det går att få besöka vagnhallen. Finns ju 4 vagnar till att titta på :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Bussmicke den måndag 29 juli 2013 12:14, redigerad totalt 1 gånger.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Olle
Kontakt:

Re: Gmunden 2005

Inlägg av Olle »

Bussmicke skrev: Snart kanske jag åker dit igen och hoppas det går att få besöka vagnhallen. Finns ju 4 vagnar till att titta på :)
[/img]
Hej Micke, det kommer nog att finnas fler vagnar att titta på när du kommer dit nästa gång eftersom man ska bygga linjen vidare till att ansluta till Lokalbahn Gmunden . Vorchdorf.

Bild

:Dlle.
:-)lle
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Trevligt, kommer det fortsättningsvis vara 2 banor som nu eller ska spårvagnen köra hela vägen till Vorchdorf?
Har banan till Vorchdorf fått nya vagnar än eller kör man ännu med de gamla?
När får Gmunden strassenbahn nya vagnar tro?

Tror du det är möjligt besöka vagnhallen i Gmunden vid Keramik?
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Olle
Kontakt:

Inlägg av Olle »

Bussmicke skrev:Trevligt, kommer det fortsättningsvis vara 2 banor som nu eller ska spårvagnen köra hela vägen till Vorchdorf?
Har banan till Vorchdorf fått nya vagnar än eller kör man ännu med de gamla?
När får Gmunden strassenbahn nya vagnar tro?

Tror du det är möjligt besöka vagnhallen i Gmunden vid Keramik?
Det var många frågor det. Det borde väl bli genomgående vagnar fast det är olika huvudmän. Man provar ledvagnar som ska till Innsbruck, se nedan, men de två sista frågorna har jag inget bra svar på.

Bild

:Dlle.
:-)lle
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Kan ju vara värt att ta en tur till Vorchdorf. Lade förresten till en bild ovan.

Hoppas bara att det går att besöka vagnhallen i Gmunden. Har mailat men inte fått svar än.
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Användarens profilbild
Christer J

Inlägg av Christer J »

Notera att vagnen är en dubbelriktningsvagn, men den har bara dörrar på ena sidan! Så blir det nog inte med de nya vagnarna. Ännu en unik vagntyp försvinner :cry: om den inte blir museivagn.
/ Christer J - Tidigare och framtida målarmästare samt allmänbildad

"Næst efter kønsdriften er, af alle menneskelige drifter, jernbanedriften den, der sætter de fleste lidenskaber i bevægelse" JK Lauridsen.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Besökte Gmunden idag, maximal otur. Givetvis skulle man ha en Xxxxx helgdag idag och allt utom enstaka serveringar var stängda och självklart var det GM8 som var ute som vanligt och det var söndagturlista. Extravagnen som rullar på vardagar i rusningstid om man så säger är vagn 10, vagn 9 är reserv antar jag. Om jag fattade saken rätt så rullar vagn 9 endast 2 timmar på onsdagsmorgnar, 40 timmar per år. Någon som kan bekräfta ovan, att jag fattat saken rätt.

Föraren som körde förmiddagspasset var dock bussig och släppte in mig ett par få minuter så jag fick se vagnarna, trångt var det och gick nästan inte att fotografera. Han hade inte möjlighet att köra ut någon vagn men rekommenderade att komma dit en morgon och ta kort när det är 2 vagnar ute och då komma förbi vagnhallen vid 8 eller om det car 9 och ta kort medan extravagnenär ute och det är fritt framför vagnen i hallen.
Kommer jag dit igen ska jag försöka ta det en onsdagsmorgon.
Med tanke på avståndet mellan Wien och Gmunden krävs det en övernattning i Gmunden.

Hur länge ska Innsbrucksvagnarna vara i Vorchdorf på prov?
Idag var det IVB 320 som rullade, antar att 305 på bilden ovan är den andra. Vet inte om de äldre tågen rullar på Gmunden på vardagar.
Till Lambach var det dock inte IVB-vagn.

//Bussmicke
http://www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Användarens profilbild
/jes

Inlägg av /jes »

Att lägga på minnet, 15 augusti är helgdag i katolska länder, Marie Himmelfärds dag. :)
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Re: Sv: Gmunden 2005

Inlägg av Bussmicke »

Inte lätt att veta. Maximal otur vilket fall

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Albert

Inlägg av Albert »

Såg du då Gmunden 10, ex Helsingfors HST 341? En bild?
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Re: Sv: Gmunden 2005

Inlägg av Bussmicke »

Ja inne i hallen, trångt och nästan omöjligt att fotografera

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Mathias Lindow

Inlägg av Mathias Lindow »

Nu är det klart med nya spårvagnar till Gmunden.

http://www.railwaygazette.com/news/urba ... unden.html
Skriv svar