Stor förvirring gällande väjningsregler vid Tekniska högskolans bussterminal finns. Inga skyltar eller vägmarkeringar vare sig för busschaufförer eller cyklister som korsar varandras banor i snäva vinklar inne på terminalområdet. Favoriten är de dubbeldäckare som avgått på 676 mot Norrtälje och ofta är nära på att preja cyklister som busschaufförerna knappt ser, pga att dubbeldäckarnas främre trappa gör att döda vinkeln på bussens högersida är stor. Att vrida på huvudet åt höger och titta snett bakåt ger noll sikt. Backspeglarna är inte av standardstorlek, utan av en sämre variant, då de flesta av SL:s bussoperatörer alltid föredrar de allra billigaste lösningarna till sina SL-fordon.Inge skrev:I huvudstaden finns vad jag vet inget som väghållaren vill ska uppfattas som genomgående cykelbana och antalet cykelpassager som inte är markerade cykelöverfarter har begränsats.
Cyklisterna tror givetvis att de har företräde, och tror dessvärre även att busschaufförerna kan se dem tydligt.
Antal vägmarkeringar, skyltar, information och klara regler för båda trafikantslagen saknas tyvärr helt. Trots många förslag på förbättringar från enskilda busschaufförer.