C20 fråga 2!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M224

C20 fråga 2!

Inlägg av M224 »

Nu kommer en ny C20 fråga, såg C20 2262 häromdagen, när jag åkte mellan SLU-GAS. Pass-öppna knappen lös på det sista dörrparet, både på dörren och inne i vagnen. Var det något fel? Det var bara ett dörrpar där pass-öppna knapparna lös, alltså efter det att dörrarna hade stängts (knapparna lös när tåget åkte över bron)
kalle

Inlägg av kalle »

jadu varför det var så var en bra fråga, jag gissar på att dom inte har ramlat ner av sig själva för dom sitter fast ganska avancerat, antingen så är det vandalisering eller en reparatör som har glömt att återställa efter sig :)
Ljushuvud

Inlägg av Ljushuvud »

Frågan kanske skulle ha formulerats så här:

Nu kommer en ny C20 fråga, såg C20 2262 häromdagen, när jag åkte mellan SLU-GAS. Pass-öppna knappen lyste på det sista dörrparet, både på dörren och inne i vagnen. Var det något fel? Det var bara ett dörrpar där pass-öppna knapparna lyste, alltså efter det att dörrarna hade stängts (knapparna lyste när tåget åkte över bron)
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Ljushuvud skrev:Frågan kanske skulle ha formulerats så här:

Nu kommer en ny C20 fråga, såg C20 2262 häromdagen, när jag åkte mellan SLU-GAS. Pass-öppna knappen lyste på det sista dörrparet, både på dörren och inne i vagnen. Var det något fel? Det var bara ett dörrpar där pass-öppna knapparna lyste, alltså efter det att dörrarna hade stängts (knapparna lyste när tåget åkte över bron)
Ja just så! Hihi, var lite tveksam till om man skulle skriva LÖS eller LYSTE! :lol:
kalle

Inlägg av kalle »

Jahaaaa nu fattar jag, antagligen var det fel på DCU:n :D
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Tack Kalle! :)
PetterG

Inlägg av PetterG »

lös eller lyste - båda är OK !!!
Gäst

Inlägg av Gäst »