Har nu bara bott i Stockholm i 2,5 år, flyttade hit pga plugg och fick även spårvägsintresset här.. Skulle nu gärna ha lite tips på utflyktsmål man *måste* se. Jag bor ganska när plugget så tar istället små resor som paus för att komma bort från böckerna. Har bl a kikat på kartan, hittat något spännande och tagit en tur med T-banan och kikat på det och åkt hem igen.
Men det finns troligen trevliga utflyktsmål jag inte har en aning om! Skulle gärna höra era tips..
En del av det jag avverkat är:
- Tvärbanan, kan ta den ibland bara för att se utsikten från bron vid Stora Essingen eller glida genom Sjöstaden..

- Tyckte Nockebybanan var mysig, men var är trevligt att ta en fika där? Hållplats och namn på fiket/-en?
- Saltsjöbanan var också en mysig liten resa, finns det något fint ställe man *skall* hoppa av och se? Jag kikade bara på Grand Hotell och gick till Solsidans station.
- Roslagsbanan, vad är intressant där? Har endast åkt till Danderyds sjukhus..
- På tunnelbanan har jag kvar det mesta söderut, men har haft en del spännande utflykter norrut.. Naturligtvis spanat in Kymlinge från tåget.. VIlka stationer har något extra speciellt att erbjuda? Fika/bra matställe i anslutning till det?
Alla tips är bra tips!