Mer København, vid en tunnelmynning...

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Mer København, vid en tunnelmynning...

Inlägg av Bussmicke »

Bild

Vagn 12 på väg in till Islands Brygge station igår.
Så har det redan hänt!!! Första stoppet i Metron, 1½ timme pga. trasigt tåg mellan Christianshavn och Islands Brygge och det låste hela metrosystemet!!! När ett tåg pajar och blir ståendes på linjen kan ingenting köra, inte ett tåg kunde köra nånstans.
Hmmm, hur var det nu med det där helautomatiska...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
AGR
Inlägg: 2124
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 19:15
Ort: Högdalen
Kontakt:

Mera Köpenhamn

Inlägg av AGR »

En intresant detalj på bilden. Växlarna är försedda med rörliga korsningsspetsar det ger en mjukare gång i korsningarna. Såg du flera växlar Micke, var de också försedda med rörliga korsningsspetsar.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Såg växlar på ett stället till men huruvid de är som beskriver har jag ingen aning om.
MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
tunnelbana
Inlägg: 50
Blev medlem: söndag 01 september 2002 23:21
Ort: Stockholm - Malmö

Christianshavn-Amagerbro/Islands brygge

Inlägg av tunnelbana »

Där M1 och M2 delar sig Christianshavn-Amagerbro/Islands brygge finns även rörliga korsningsspetsar...
Mr. Burns
Inlägg: 1883
Blev medlem: måndag 02 september 2002 13:40
Ort: Framsidan

Inlägg av Mr. Burns »

Hur är det i krysset på bilden? Finns det även där någon anordning, som gör färden mer komfortabel?


/Michael
Användarens profilbild
Patrick
Inlägg: 877
Blev medlem: tisdag 20 augusti 2002 22:30
Ort: Stockholm - Hässelby

Re: Mer København, vid en tunnelmynning...

Inlägg av Patrick »

Bussmicke skrev:
Vagn 12 på väg in till Islands Brygge station igår.
Så har det redan hänt!!! Första stoppet i Metron, 1½ timme pga. trasigt tåg mellan Christianshavn och Islands Brygge och det låste hela metrosystemet!!! När ett tåg pajar och blir ståendes på linjen kan ingenting köra, inte ett tåg kunde köra nånstans.
Hmmm, hur var det nu med det där helautomatiska...
Betyder det att tekniken inte tillåter motspårskörning - eller var det trafikledningens premiärnärver som spökade? Om det första fallet, vilken miss och varför då övergångsväxlar? :?
Användarens profilbild
Andy
Inlägg: 3498
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 18:35
Ort: Oslo

Inlägg av Andy »

Hei!
Mener jeg hørte på et eller annet tidspunkt at der var mulig å kjøre vognene manuelt med noen betjeningsknapper i vognen et sted, noen som veit noe om dette?

Forøvrig, så burde jo teknikken vare bygd for å kunne kjøre på motspor også, tilogmed på metroen i Oslo har vi mulighet for dette uten å koble ut signalanlegget på enkelte kortere strekninger!

Andreas
Användarens profilbild
Patrick
Inlägg: 877
Blev medlem: tisdag 20 augusti 2002 22:30
Ort: Stockholm - Hässelby

Inlägg av Patrick »

Andy skrev:Hei!
Mener jeg hørte på et eller annet tidspunkt at der var mulig å kjøre vognene manuelt med noen betjeningsknapper i vognen et sted, noen som veit noe om dette?

Forøvrig, så burde jo teknikken vare bygd for å kunne kjøre på motspor også, tilogmed på metroen i Oslo har vi mulighet for dette uten å koble ut signalanlegget på enkelte kortere strekninger!

Andreas
Jag tippar nog att det var premiärnärverna som spökade hos trafikledningen, eller.....? :roll:
Användarens profilbild
Bussmicke
Inlägg: 8017
Blev medlem: söndag 01 september 2002 1:38
Ort: Hammarby, Västerås
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Vet inte om det var nerverna, fel kan ju alltid uppstå precis när som helst.
Det var nog bara otur och slumpen att detta skedde.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Skriv svar