Raderade texten och flyttade den till rätt ämne, "Norska Spårvagnar i Sverge"
Återstår här Tony och Andys svar.
Bj.
SM-83 201, raderat.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
SM-83 201, raderat.
Senast redigerad av Björn J. den onsdag 04 september 2002 11:47, redigerad totalt 1 gånger.
Sm-83 201
Hei!
Takk for denne informasjonen, har lurt litt på denne vognen, da dette er min favorittype sporvogn av de vognene som har kjørt i Oslo!
Håper du kan sende meg noen bilder en dag, eller legge bildene ut her på forumet!
Andreas
Takk for denne informasjonen, har lurt litt på denne vognen, da dette er min favorittype sporvogn av de vognene som har kjørt i Oslo!
Håper du kan sende meg noen bilder en dag, eller legge bildene ut her på forumet!
Andreas
Mäte-Marit
143, som gamla 201 heter numera var som sagt reservdelsförråd.
I försäljningen av vagnen ingår att SSR får rätten att ta motsvarande de reservdelar som vi var intresserade av på 201 från GS 136/62/GSS 23 när den småningom ställs av som kontaktledningsinspektionsvagn.
Namnet Mäte-Marit kommer sig dels av en ingift prinsessa och dels från den norska ingenjör som håller i mätprojektet, utan att röja hennes identitet kan jag säga att hon inte heter "Mäte"
Trallan som 143 kommer att dra heter 142 och är en gammal löpboggie från M21 som fyllts dels med mätutrustning och dels uppslitna räler till en vikt om c:a 10 ton om jag inte missminner mig, tung pjäs.
Ekipaget kommer att lämna gårdahallen senast den 1/10 för uppställning annorstädes.
M.v.h.
Tony, sekr SSR
I försäljningen av vagnen ingår att SSR får rätten att ta motsvarande de reservdelar som vi var intresserade av på 201 från GS 136/62/GSS 23 när den småningom ställs av som kontaktledningsinspektionsvagn.
Namnet Mäte-Marit kommer sig dels av en ingift prinsessa och dels från den norska ingenjör som håller i mätprojektet, utan att röja hennes identitet kan jag säga att hon inte heter "Mäte"
Trallan som 143 kommer att dra heter 142 och är en gammal löpboggie från M21 som fyllts dels med mätutrustning och dels uppslitna räler till en vikt om c:a 10 ton om jag inte missminner mig, tung pjäs.
Ekipaget kommer att lämna gårdahallen senast den 1/10 för uppställning annorstädes.
M.v.h.
Tony, sekr SSR
Med reservation för tyckfel.
SM- 83
Hei!
Takk for enda mere informasjon om 143, ex 201!
Er vognen bestemt for å være arbeidsvogn for en lenger periode?
Hvis ikke, så er jeg intresert i å vite hva som eventuelt skjer med vognen, hvis den på et tidspunkt skal skrotes, så er jeg intresert i å vite dette, da på grunn av mulighet for å skaffe reservedeler til vogn 203 på sjoldnæsholm!
Andreas
Takk for enda mere informasjon om 143, ex 201!
Er vognen bestemt for å være arbeidsvogn for en lenger periode?
Hvis ikke, så er jeg intresert i å vite hva som eventuelt skjer med vognen, hvis den på et tidspunkt skal skrotes, så er jeg intresert i å vite dette, da på grunn av mulighet for å skaffe reservedeler til vogn 203 på sjoldnæsholm!
Andreas
Re: SM- 83
Det är i ögonblicket osägbart hur länge vagnen kommer att användas, men troligen en längre tid eftersom den beräknas ersätta M23 136 som luftledningsinspektionsvagn så småningom.Andy skrev:Hei!
Takk for enda mere informasjon om 143, ex 201!
Er vognen bestemt for å være arbeidsvogn for en lenger periode?
Hvis ikke, så er jeg intresert i å vite hva som eventuelt skjer med vognen, hvis den på et tidspunkt skal skrotes, så er jeg intresert i å vite dette, da på grunn av mulighet for å skaffe reservedeler til vogn 203 på sjoldnæsholm!
Andreas
Vid eventuell skrotning skall SSR kontaktas. Eventuell reservdelsfördelning till SSS/SSR/SHS/LTF sker i så fall via det nordiska nätverket.
Med reservation för tyckfel.
Sm-83 201 og dens tralle
Hei!
Takk for bildet av trallen som henger etter 201!
Til TonyM: De nordiske sprvognsforeningene har jo hittill hat et godt sammarbeid, så selv om vognen eventuelt blir utrangert en gang, så får man alikevell nytte av den!
Har nå hørt at SHS har blitt tilbut en SM-91 M25 + LTF skal plukke ut en vogn!
Regner med at Ringlinjen har de vognene de vil ha av vogntypen!
Andreas
Takk for bildet av trallen som henger etter 201!
Til TonyM: De nordiske sprvognsforeningene har jo hittill hat et godt sammarbeid, så selv om vognen eventuelt blir utrangert en gang, så får man alikevell nytte av den!
Har nå hørt at SHS har blitt tilbut en SM-91 M25 + LTF skal plukke ut en vogn!
Regner med at Ringlinjen har de vognene de vil ha av vogntypen!
Andreas